Tik som "luktar gott"

movi

Trådstartare
Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik.
Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog leken/träffen slut. Så inget som accepteras. Hon visar själv att hon inte vill ha dom där, men fräser inte ifrån. Trodde första gången när jag märkte det att nu har bästa lekkompisen fått hjärnsläpp. Igår hade vi julfirande och träffade 2 hanhundar som finns nära inom familjen, dom blev helt besatta av min hund.

Hon började löpa 10/10 och slutade sista dagarna i oktober, så är väl i fas för att vara skendräktig, men visar inget sånt mer än att hon bäddar runt lite när vi lägger oss för natten. Så inget maniskt bäddande/grävande eller bärande på saker.

Om hon nu är lite skendräktig, doftar dom annorlunda då? Har alltid haft tikar men har aldrig märkt detta tidigare.

Någon sa UVI, men då borde det väl skvättas och vilja kissa hela tiden, och det kommer knappt nåt, och några såna symtom finns inte. Hon kissar en gång, och sen blir nästa gång efter 4-5 timmar.

Hon är 1,5 år och har löpt 2 gånger. Inget extra tvättig i baken, inga synliga flytningar/blödningar. Pigg, äter, springer, tränar, och verkar må bra.

Jag tror att vissa tikar helt enkelt är mer intressanta än andra. Sedan finns det också hanhundar, som min äldste, med ett lite för stort generellt tikintresse. Han är väldigt på alla tikar om han får chansen så jag håller honom väldigt kort på den fronten.

Jag tror att vissa tikar helt enkelt är mer intressanta än andra. Sedan finns det också hanhundar, som min äldste, med ett lite för stort generellt tikintresse. Han är väldigt på alla tikar om han får chansen så jag håller honom väldigt kort på den fronten.
Tack för svar! Två av hanarna träffar vi ofta då det är döttrarnas hundar. Det har alltid varit leka som gäller, utom då igår.

Den 3e hanen har vi tränat med ett tag, och även jättemånga promenader ihop där det också bara varit lek.

Så jag tycker att sista veckan har det ändrat sig.

Det är typ dom 3 hon har som bästa lekkompisar.

Har hon ett forsenat/for tidigt lop? Ibland kan de lopa mellan lop perioderna, sa att saga, kanske det ar vad hon gor? Om det fortsatter skulle jag ta henne till en veterinar och kolla henne.

Vissa tikar är snyggare än andra. 😉
Familjens whippettik var en sådan hund alla hanar var galna i, även tikar. Frisk hund så hon luktade bara extra gott. 🤷🏼‍♀️
Whippan själv var inte intresserad av hanarna trots uppvaktning utan kunde snarare vara sur.

Liknande trådar

Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
524
Senast: movi
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 655
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 538
Senast: Fibusen
·
Hundträning Har länge läst på buke men aldrig postat något. Men känner lite att situationen är ohållbar här hemma nu, so here it goes. Jag har två...
Svar
5
· Visningar
1 570
Senast: Caps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka