tik med konstiga flytningar?

B

Besokare

jag har en pappilontik som löper för första gången, honm har nu löpt i nästan fyra veckor, hon blöder fortfarande. Eftersom hon har lång päls är det lite svårt för henne att hålla sig riktigt ren, och idag när jag kollade då hade hon som något svart/grönt som torkat i pälsen. vad kan det vara?

Jag har även en grandishane och han är såklart superintresserad,men jag passar dem hela tiden och när jag går ut så får de vara i varsitt rum, idag när jag kom in hade han tagit sig in till henne, han låg dock i soffan o sov och hon i sängen, jag är ändå superolrolig, tänk om de parat sig??:confused:
eller är det helt omöjligt? man har ju hört talats om otrloliga korsningar där en av hundarna varit liten och den andra stor.

kan man ge abortspruta även fast man inte vet om tiken parat sig?

Sv: tik med konstiga flytningar?

Tycker du ska ringa vet, då det kan vara en livmoderinflamation. Gröna flytningar är aldrig någonsin ett bra tecken :crazy:

Nej det är precis vad jag har hört, sitter just nu i telefonkö, hoppas de har någon tid idag, eller iallafall imorgon!

Jag tycker också hon har löpt vädligt länge, eller iallafall att hon fortfarande blöder? kanske du är mer hemma om löptikar än jag, jag har bara haft hanhundar förut.

kan det visa sig på något annat sätt än gröna fglytningar? tack så mycket för ditt svar!

När min tik blev dålig direkt efter ett löp,så ringde jag vet,fick då höra att en livmoderinflammtion startar ALLTID ca 7-9v efter löpet..
Men att hon kunde ha någon form av infektion,så hon blev satt på pencillnkur i 10 dagar..
2 dagar efter avslutad kur,så startade en livmoderinflammation,så det blev op!
Så jag tror inte på det där om 7-9v efter löp längre!

Hennes flytningar var samma färg som nyponsoppa,det äter vi inte här längre..för vi hade "nyponsoppa" över hela köksgolvet när hon blev dålig..

är det någon som har svar på fall jag kan ge abortspruta i typ förebyggande sysfte, tänk om min hundakalv grandisen parat sig med henne? Vad tror ni äör sannolikheten? de var ensamma kanske 20 min

Varför lämna en löptik ensam med en hanhund?

för att min häst var lös så jag var tvungen för att lämna dem i 20 min, men det var inte min fråga.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 547
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 724
Senast: s957
·
Hundhälsa Molly är min första tik någonsin, och jag blir aldrig klok på hennes löp! Hon får alltid som en vit/gul flytning efter löp, och det har...
Svar
15
· Visningar
11 735
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka