Tiden räcker inte till riktigt. Kan en medryttare hjälpa?

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

ponnydamen

Gud vad jag är trött. Ibland känns det som att jag bara jobbar eller är i stallet. Jag har funderat lite på att skaffa medryttare till dotterns ponny. Men hur sjutton ska man kunna skaffa ett annat barn/ryttare till ponnyn? Vilka tankar har ni? Vad ska man fråga efter om man har en pigg men liten pålle? Närvarande föräldrar känner jag är ett måste. Några års ridvana måste det oxå finnas.
Hur skulle ni gjort?

En annan fråga; finns det fler ponnymammor/pappor här?
 
Sv: Tiden räcker inte till riktigt. Kan en medryttare hjälpa?

Gud vad jag är trött. Ibland känns det som att jag bara jobbar eller är i stallet. Jag har funderat lite på att skaffa medryttare till dotterns ponny. Men hur sjutton ska man kunna skaffa ett annat barn/ryttare till ponnyn? Vilka tankar har ni? Vad ska man fråga efter om man har en pigg men liten pålle? Närvarande föräldrar känner jag är ett måste. Några års ridvana måste det oxå finnas.
Hur skulle ni gjort?

En annan fråga; finns det fler ponnymammor/pappor här?

finns jättemånga äldre små ponnyryttare där ute. jag har ridit i ca 6 år, är tretton år gammal och ponnyn jag sköter är en shettis. jag sköter henne därför att hon är ganska pigg och bockar gärna av sina små barn som rider henne ... måste väl finnas fler "i min storlek". xD
 
Sv: Tiden räcker inte till riktigt. Kan en medryttare hjälpa?

sätt ut en annons där du tar med att en vuxen alltid ska vara med och så vad barnet bör kunna. så skriver du lite om ponnyn. kolla lite på radannonserna här på bukefalos så se du hur andra skrivit=)
 
Sv: Tiden räcker inte till riktigt. Kan en medryttare hjälpa?

Hej!Är inte ponnyförälder längre,men det var en härlig tid.Dock ett himla pusslande för att få till det så bra som möjligt.
De 1:a ponnyåren,hade vi en "tjeja" som red vår ponny 3 dgr i veckan. Vi bjöd henne på lektion då och då,samt lite andra glada tillrop.Ibland fick vi även hjälp med att tömköra henne.
Det fanns inte så många bland skolkamraterna som gillade häst och allt vad det innebär.Då kändes det som om risken för att bli en ensamvarg i skolan var överhängande.
Vid 12 års ålder var det dags att ta "fullt" ansvar själv.Alltså bli ensam ryttare på ponnyn.Ja,ibland lyckades jag få till ngr lektioner för egen del:D
Chansen att lusten sitter i, upp gnm åldrarna,tror jag kan ökas om inte kraven blir övermäktiga för de små liven.:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 844
Senast: Mabuse
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 437
Senast: Destiny_D
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 152
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp