Thorwoos supra sadlarna ?

S

Smultron92

Hittade en sådna i stallet förrut & testade den på min ponny,
Så nu blev jag såklart nyfiken på vad det är för sadel som jag har hittat & vad det är för kvalite nypris m.m.
gärna hur ni tycker att de är att rida i, hur syntetmaterialet håller, är det utbytbara järn eller hur funkar dem & massor av mera. & så undrar jag lite om hur ni tycker denna sadeln ligger på hästen.

http://www.pixbox.se/alb_show_id371947_page0.html

(mäst för skojs skull, försök att ha översende med att sadeln är oanvänd & dammig :angel: )

Sv: Thorwoos supra sadlarna ?

Komigen 6 svara massor av bra & smarta savr nu!

18 som har kollat, men ingen svarar :/

Ang om modellen är bra vet jag inte, dock så är ju Thorowgood ett bra märke. Den har inte utbytbara koppjärn iaf.

Ang hur den ligger på hästen så tror jag att den kommer glappa bak vid ridning, hästen behöver nog en sadel med lite mer mankfrihet och som är något rakare.

Okej ,tack för svaren, ang. hon som sa att hästen behöver mer mankfrihet och ngt. rakare sadel, hästen kan höja naken & så, utan att manker slår i och det är ett mellanrum på ca 2-3 cm & har stor mankfrihet ?

oj, missade en del i inlägget, men vila märken har stor mankfrihet & lite rakare bom då?

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
782
Senast: Lisen82
·
Utrustning På min häst åker sadlar bak. Han har liksom inget som "håller dem kvar" och känslan man får är att han "springer ur" dem. Han får aldrig...
2
Svar
33
· Visningar
4 312
Senast: bigganl
·
Utrustning Hur ser svettavtrycken ut på era hästars ryggar när ni har ridit? Jag tänker att det ska vara jämnt "svettat" under hela...
Svar
2
· Visningar
6 583
Utrustning Jag har tittat runt lite men hittar inte så bra information. Det är så att jag har flera islandshästar och hade velat ha en sadel som...
2
Svar
23
· Visningar
9 275
Senast: angsmark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24