Thermo master täcke

Grålly

Trådstartare
Jag ska köpa ett nytt vintertäcke till pållan. Jag har funderat på ett Thermo Master från Hööks, då jag bara har bra erfarenheter av dem. Men nu är det så, att jag har ett regntäcke från Thermo Master i storlek 155. Passar perfekt. Sen har jag köpt andra täcken, bl.a. ett Jacson storlek 155, ett svettäcke storlek 155, men när jag köpte vintertäcke förra året så köpte jag 155 och det var för litet (Protector Outdoor). Blir täckena mindre när det är vintertäcke? Nu vet jag inte om jag ska ta en 155 eller 165..

Sv: Thermo master täcke

hur stor är din häst? är den grov? du får mäta ryggen och se vilken storlek som passar bäst.
ibland så har jag en storlek större på utetäcken.
men om TM regn passar så borde ju vintertäcket oxå passa.

Jag har inte brytt mig om att mäta, då 155 för det mesta passar på henne. Hon är nordis, så ja, relativt grov. Vet inte om jag ska ta en storlek större eller inte..

Jag har ett TM termo, en lite äldre modell.
Sitter som ett smäck på min maxade d-ponny (tinker, och grov i modellen).
Har 135 i strl.

155 borde passa, om hästen inte är väldigt grov så det blir för lite i halsen/bogen. min ena häst på över 170cm passar deras 155 täcken bra. jag skull eta ett 155 om du brukar ha det. i värsta fall så får du väl byta täcket till en större storlek.

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa ett nytt Rambo summer series i större storlek. Hästen Har ett 145 idag där nästan halva rumpan sticker ut 😆 Jag har bytt ut...
Svar
15
· Visningar
1 458
Senast: Lollitza
·
Utrustning De senaste åren har min häst gått på lösdrift. Första vintern som konvalescens och då täcktes hon bara med ett lättare (100g Thermo... 2
Svar
29
· Visningar
3 177
Senast: Gabriol
·
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i... 2
Svar
23
· Visningar
9 209
Senast: Camigween
·
Utrustning Min nya häst drar större storlek i kläder än min förra, så jag har varit tvungen att byta ut hela min täckesarsenal nu inför... 2
Svar
26
· Visningar
5 035
Senast: bejkonfis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka