Theme Hospital - HJÄLP!

Snyggve

Trådstartare
Fick ett ryck häromdagen och började spela Theme Hospital, det var en evighet sen sist!

Har dock problem nu och trots flera googlingar (en googling - flera googlingar? :D) kan jag inte hitta nåt svar.

Har byggt en stor operationssal, har anställt 2 kirurger (+ avbytare) och byggt en intilliggande vårdavdelning och trots det så blir det inga operationer? Patienterna dör en efter en i väntan på sin tur, och operationsbordet står oanvänt. Vad har jag missat? :crazy:
 
Sv: Theme Hospital - HJÄLP!

jag kan inte installera det på min dator :(


Har du forskat så att dom kan operera? så att dom vet vad det är för fel.
 
Sv: Theme Hospital - HJÄLP!

Förutom det sweep skrev så det enda jag kommer på just nu är om de är kompetenta, alltså har de där knivarna nedanför sitt namn så de är kirurger.
 
Sv: Theme Hospital - HJÄLP!

+ sweep

Japp, de är kirurger, dessutom jäkligt dyra sådana :D Det går inte att forska på åkommorna som är operativa, inte vad jag har märkt iaf? Funderar på om det är en bugg, men hur kul är det att fuska för att klara banan :(
 
Sv: Theme Hospital - HJÄLP!

Om du öht kan bygga en operationssal så är sjukdomarna som opereras upptäckta, så det borde inte vara problemet.

Innan jag fick nytt grafikkort hände det att det blev konstiga låsningar som gjorde att folk fastnade, dörrarna gick inte att öppna etc. Då funkade det ibland att bara riva rummet och bygga upp det igen. Testa!:)
Eller så är rmmet byggt så att de inte kan komma in, men då brukar man få en varning om att något står i vägen.

Du kan forska på alla sjukdomar, t.ex. genom att stoppa folk i obduktionsapparaten, men generellt så kan du bota dem så fort du fått i en patient med åkomman.
Det är bara vissa sjukdomar som botas med maskiner (Vass Tunga, Pälssyndrom etc.) som man kna behöva forska lite längre tid på.

Klicka på symbolerna nere till höger, där kan du justera vad forskningen ska prioritera och se vilka sjukdomar du kan bota och hur effektiva medicinerna som systrarna delar ut är.
 
Sv: Theme Hospital - HJÄLP!

Gick inte att radera rummet :( Tror det är nån gigantus-bugg i mitt spel!
 
Sv: Theme Hospital - HJÄLP!

Hm, buggen skulle kunna vara att det finns en person kvar i rummet, i så fall går det inte att riva.

Gå in på personalhanteringen och klicka dig igenom alla läkare och vaktmästare (sköterskorna är ju aldrig därinne...) och se vad de gör egentligen. Ibland kan man se dem på två ställen, och då skulle det teoretiskt kunna hjälpa att sparka den personen, om det inte går att lyfta den ur rummet.

Annars är det nog bara att starta om nivån.
 
Sv: Theme Hospital - HJÄLP!

Apropå buggar i spelet så brukar det hända mig att griniga läkare som säger upp sig blir kvar ändå. De kan inte gå ut från sjukhuset och blir kvar i listan över anställda. Sen kan de inte säga upp sig hur griniga de än blir... :devil:
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev...
47 48 49
Svar
961
· Visningar
44 215
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp