The Miniature American Shepherd

S

saraah

Skapar en tråd för denna underbara ras. För de som har en, och de som bara undrar över den. Finns det redan en sådan tråd får ni väl banna mig!
Här kan vi diskutera träning, temperament oosv.
Och ni som klickar in bara för att kritisera bildandet av den här rasen osv, kan ju hålla tyst, tycker jag! Pudeln finns i olika storleksvarianten, så varför inte Aussien? Nu har de ju visserligen kommit fram till att den inte längre får kallas mini aussie, då den är för olik och det finns för många andra raser inblandade, men det var ju Aussien man utgick ifrån.

Jag har en, från Kennel Sheltoon i Arvika. Han är snart ett år och mycket pigg o gla'!
img_1553_181841298.jpg

img_1545_181840959.jpg

Här är min lilla prins :love:

Sv: The Miniature American Shepherd

Det är verkligen en underbar ras! Du kommer få många fina, händelserika år med den lilla skiten om du skaffar en!

Hur är dom i "huvudet" rent generellt?
Rädslor? Arbetslust etc?
Finns det kanske någon hundras eller hundtyp de kan jämföras med?
Har aldrig träffat någon! (Bara sett en live, faktiskt.)

De är väldigt arbetsvilliga. Mycket will to please. De är ju i princip små kopior av aussien, mer eller mindre samma temperament. Den rädslan jag blivit varnad för är den för skott, men vi har jägare i skogen här ibland och min har aldrig reagerat på det. Men så är ju allt olika från individ till individ såklart.
Det är en toppenras för den lite aktivare ägaren, som med aussien.

Här kommer min lilla älskling, Suzi. Hon är 8 år gammal och importerades av Minimera's. Numera har de ju fått ett eget namn, North American Shepherd. De är som stor Aussie i lynnet, en hund som måste jobba mycket och aktiveras att tänka. Agility är jättebra träning för dom. De är väldigt lättlärda så freestyle skulle nog också passa.
suzi101208.jpg

Liknande trådar

Avel I denna tråd kan alla, gamla som nya fantaster av denna underbara ras dela med sig av sina tankar om rasen. Det är självklart helt okej...
Svar
0
· Visningar
854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka