Sv: Texas Ranch House Series
Jag se att 40 stycken har logget in, vad rolig
Jag kan hoppa först och ger lite synpunkt på den första Episode
Att ta ett steg bak i tiden där ett klass systom finns inrutted kan vara svor för den modern industrial individen. Ett pyskelogical tänkenda av ett valfärds productions liv av konsum till att arbetes liv av överlivnad, nåt som fanns för inte så längesen har i Sweden.
Texas Ranch House på 1868, för att överliva alla måste hjälpa till oavsätt räng ördning. Värja individ ska ger inte bara av sina musklar men också sitt kundskap.
Green Horns marks på lång väg:
1.The Cooke Family verka lite blå ög´d.
2.Maura the maid, en modern häst tjä som har inte sätt sig i sitt roll som "woman of all work", att hon tillhör Ranch House och Fru Cooke.
3. The Colonel (Översten), På 1868 the Forman skulla bunk med The Cowboy´s, han kunde har sitt eget rum men var en viktigest person på en ranch, har ett bra kommunikation med ranch äger och bra samspel med manskap och the cook. Det verka inte som han är så insätt i Ranch Life och sin roll! värför se han inte till att cooken få en "Rouster" (hjälper)?
4. The "Cook" den viktigest man på en ranch. Han ofte hade en ung wanna-bee cowboy som sin "rouster" en hjälp reda som hämte vatten, ved, hål elden igång, tvätta och hål rent.
5.Cowboy´s, "Cowboy Wages" doller a day, 3-hot´s and a cot ($1 om dagen, 3 värm rätt och en säng)
Dom skulla bygga stocketer och fåller för djur häntering, kolla fritt gåenda boskap, vatten och betet.
Det marks att Robbey är den mest erfaren cowboy på ranchen.
Vad jag bli lite förvånad i är hans okundskap i stocket bygget 30.00 min.
Märken där ar vad vi kalla för "Calychi" ett röd lera som är sten hård! att grava i, som att grav ett hål mitt i vintern har i Sweden.
Ett gamle trick för gravning i sån märk är vätten
man häl vätten i hålet och efter ett par minuter gå det lätt att gräva.
Robby som är den enda riktig working cowboy börda vet det
Spänning i Episode 2, "A Home On The Range"