Testiklarna på rad?

Shannado

Trådstartare
Har en DSG på 5,5 mån, en intensiv men smart och trevlig herre. Jag och sambon går på kurser med honom och idag var sambon på en privatlektion för instruktören. Hon hade då tittat på vovvens pung och konstaterat att testiklarna låg på rad (dvs. den ena framför den andra) istället för bredvid varandra. Enligt sambon hade instruktören kallat detta för något särskilt och sagt att det kunde innebära att hunden blir mycket jobbigare än han skulle blivit annars. Min sambo minns inga mer detaljer eller vad fenomenet hette. Jag har försökt googla på det utan framgång.

Nån som vet vad detta kallas och om det kan få konsekvenser för hundens mentalitet? I så fall, finns det nåt man kan göra åt det? Tycker det känns konstigt att hunden ska bli "knepig" bara av att testiklarna inte ligger bredvid varandra (både är ju tydligt nedvandrade och belägna i pungen) men konstigare samband har väl funnits så därför är jag lite orolig.

Sv: Testiklarna på rad?

Min lillkilles kulor låg också på rad innan de knipsades bort. Tyckte inte han var speciellt besvärlig. Han är min första hanhund och jag trodde det var normalt, tänkte att det kanske blir trångt om de ska hänga bredvid varandra?

Har inte hört talas om det men antar att det bara är skrock som typ att en häst med mycket virvlar eller mes en speciell färg är knäpp. Så tror inte du behöver oroa dig :)

Jag har svårt att se hur de skulle få plats bredvid varandra mellan bakbenen??

Min hane har dem också "på rad" och han är en väldigt enkel och skötsam hund.

Låter som en väldigt konstig myt :p

Haha herregud, byt instruktör!!! Bara det att instruktören går och klämmer på hundens kulor är ju bra mysko, att sedan inte veta att de på hundar alltid ligger lite omlott (exakt hur mycket kan variera något) och därtill säga att hundens form på kulorna skulle påverka dess temperament blir liksom lite för mycket...

Tack för alla svar! Instruktören är jättebra och rutinerad så jag tror i det här fallet mest att det är sambon som missförstått det hela, men tänkte kolla om det var nån som hört nåt liknande ändå. Träffar instruktören senare i veckan så ska fråga henne själv då, så jag får förstahandsversionen av det hela. ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka