Testat Super G?

S

Snovind

Är det någon som gjort det och tycker sig verka skillnad före och efter?
Undrar också om Kraffts röda familj - är det så att de mest är anpassade för heta tävlingshästar och ger lugnande effekt? Är rädd att få en ännu lugnare häst än vad jag har, utan är snarare på jakt efter ett "uppåtchack".

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Testat Super G?

Super G och Kraffts röda sortiment är främst till hästar som behöver mer energi/mycket kraftfoder, antingen är de svårfödda eller så tränar/tävlas de hårt. Finns inget i dessa foder som gör heta hästar lugnare.

Vill man ha en lugnare häst så får man pröva något havrefritt foder, vill man ha mer speed så testar man att ge havre. Havren bör ges hel då krossning kan minska "pigg"-effekten.

Något annat "uppåtchack" vet jag inte om det finns i foderväg.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
Senast: Roheryn
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 285
Senast: SkorpSmulan
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 217
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar