Testat Super G?

S

Snovind

Är det någon som gjort det och tycker sig verka skillnad före och efter?
Undrar också om Kraffts röda familj - är det så att de mest är anpassade för heta tävlingshästar och ger lugnande effekt? Är rädd att få en ännu lugnare häst än vad jag har, utan är snarare på jakt efter ett "uppåtchack".
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Testat Super G?

Ja krafft turbo ersattes först av krafft blå/röd men nu har det oxå kommit krafft energi.
 
Sv: Testat Super G?

Super G och Kraffts röda sortiment är främst till hästar som behöver mer energi/mycket kraftfoder, antingen är de svårfödda eller så tränar/tävlas de hårt. Finns inget i dessa foder som gör heta hästar lugnare.

Vill man ha en lugnare häst så får man pröva något havrefritt foder, vill man ha mer speed så testar man att ge havre. Havren bör ges hel då krossning kan minska "pigg"-effekten.

Något annat "uppåtchack" vet jag inte om det finns i foderväg.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 310
Senast: Krumben
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 046
Senast: Hermelin
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 599
Senast: Fazeem
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 813
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp