Tekopp som rymmer ca 7,5 dl

cewe

Trådstartare
Vi har idag stora tekoppar på båten, men dom rymmer "bara" ca en halvliter och det är för lite för sambon :p

Han har en enliters-mugg hemma, men det är lite för stor istället

Har försökt googlat på nätet och letat i butiker runt omkring utan att hitta något.

Någon som har tips?

Gärna raka kanter och har det maritimt motiv vore det superduper :D

Sv: Tekopp som rymmer ca 7,5 dl

Indiska har stora, men deras har varken raka kanter eller Marint tema.

Kontakta en keramiker och få en specialgjord mugg :)

Det är ju en ide, ska i alla fall spara den tanken till han fyller jämt nästa gång :)

Jag har en mugg från indiska jag fått i julklapp och den är supermysig dricka ur men sambon gillar den inte. Han är lite speciell :D

MIO har jag inte ens tänkt på, köps ju aldrig nya möbler till vårt hus så jag är aldrig i en möbelaffär :D

178 kr för en kopp :nailbiting:

Visserligen brukar jag alltid säga jag har dyrare "porslin" i båten än hemma, men näää där gick nog gränsen :D

Har du testat att googla på jumbokopp eller jumbomugg? Fick direkt upp några som var på 7 dl.

tycker jag har googlat på alla möjliga och möjlig ord innehållande kopp, mugg mm O_o

Men sista tipset där från Millan10 ska undersökas närmre, måste i alla fall till en affär där jag tror det ligger ett Cervera

Hittade en rejäl tekopp idag i en presentaffär - för 40 kr....
den såg ut ungefär som den på Cervera och jag gissar att den rymmer runt 7 dl.
Större än min stora mugg som rymmer 5 dl i alla fall.

Hittade en 6dl stengodsmugg på marknad igår.
Den kostade 165 kr och då ingick ett namn som stansades in på plats medans man väntade.

Om du hittar en riktigt stor mugg, vit eller annan lämplig färg. Kan du ju fixa det marina motivet i efterhand. Finns ju porslinsfärg och säkert vattenfasta motiv man kan klämma dit.

167012857_36bb3b94-6c5f-40e3-8df8-9b36a340e8af.jpg

Ett ölstop är kanske vad som sökes egentligen?

Senast ändrad:

Har sett den här tråden många gånger och febrilt fundera ut en lösning men nej, det går bara inte. Varför fyller han inte sin mugg två gånger istället?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka