LinnK
Trådstartare
Satt och slö-surfade runt lite i funderingar om sadel till en av mina islänningar och stötte på den här Tekna dressyrsadeln, någon som sett, klämt eller provat en sån?
Den ser lite intressant ut, och ännu gladare blev jag när jag såg att priset inte var allt för farligt heller. Alltid positivt för en sjukskriven hästägare
Någon som vet vad den kan tänkas passa för slags rygg?
Är den kort? Är den väldigt hög baktill?
Jag vill ha en dressyrsadel med bra stöd, som inte är för lång och som inte är för hög baktill.
Några saker blev jag lite fundersam på dock;
Det står att den är tillverkad av 'Quik-CleanTM' är det syntetmaterialet ungefär som wintecs - lite mer plastigt, eller som hööks dressyrsyntet (heter den T6 tror jag?) lite mer läderaktigt?
Det står att säte m.m är klätt med microfiberskinn, är det mockaliknande eller?
Sedan står det något om den som jag inte heller får ihop:
"bred, bra sits med mycket smal midja" hur kan en sadel vara både bred o smal i sitsen? Hur menas det?
LÄNK RADERAD AV MODERATOR
Skulle bli jätteglad för svar, det är en sadel som känns rimlig att spara ihop till inom en framtid istället för de sadlar jag kikat på som kostar 15.000 och 23.000 kr,
och eftersom den verkar vara lättskött - bara att torka av typ,
så tänker jag att det kan vara en bra extra/reservsadel sedan om jag skulle få ihop tillräckligt med pengar för de sadlar jag egentligen tittat ut senare.
Den ser lite intressant ut, och ännu gladare blev jag när jag såg att priset inte var allt för farligt heller. Alltid positivt för en sjukskriven hästägare
Någon som vet vad den kan tänkas passa för slags rygg?
Är den kort? Är den väldigt hög baktill?
Jag vill ha en dressyrsadel med bra stöd, som inte är för lång och som inte är för hög baktill.
Några saker blev jag lite fundersam på dock;
Det står att den är tillverkad av 'Quik-CleanTM' är det syntetmaterialet ungefär som wintecs - lite mer plastigt, eller som hööks dressyrsyntet (heter den T6 tror jag?) lite mer läderaktigt?
Det står att säte m.m är klätt med microfiberskinn, är det mockaliknande eller?
Sedan står det något om den som jag inte heller får ihop:
"bred, bra sits med mycket smal midja" hur kan en sadel vara både bred o smal i sitsen? Hur menas det?
LÄNK RADERAD AV MODERATOR
Skulle bli jätteglad för svar, det är en sadel som känns rimlig att spara ihop till inom en framtid istället för de sadlar jag kikat på som kostar 15.000 och 23.000 kr,
och eftersom den verkar vara lättskött - bara att torka av typ,
så tänker jag att det kan vara en bra extra/reservsadel sedan om jag skulle få ihop tillräckligt med pengar för de sadlar jag egentligen tittat ut senare.
Senast ändrad av en moderator: