tecken på dräktighet?

lis1e

Trådstartare
hur vet man om tiken är dräktig? har gått nästan en månad sedan de parade sig första gången. de som har tiken sa att hon är slöare än tidigare och hon har tydligen haft flytningar...

tips?

Sv: tecken på dräktighet?

Första tecknen brukar vara att spenarna blir något större efter ca 3 v dräktighet, sen så är dom mer svullen "där bak" än normalt. Se´n, så "försvinner" midjan och mjölksträngar börjar kännas/synas.
Det kan på en del tikar, synas en genomskinlig slemsträng i samband med att tiken kissat.
Vissa blir lugnare och vilar mycket, medans andra är som normalt i humör & aktivitet.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
941
Hundavel & Ras Hej, Våran tik parades för 30 dagar sedan, vad har ni haft för tecken vid denna tiden? Kiwi har sen 2 veckor tillbaka ätit väldigt...
Svar
0
· Visningar
567
Senast: Karolina90
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama