Te + vätskedrivande?

tanten

Trådstartare
Jag är en tedrickare av rang. Jag är strängt ordinerad att dricka 2,5 liter vatten per dygn.

Har löst det genom att låta en del av det bestå av te. Idag sa läkaren ifrån. Te driver ut mer vätska än själva temängden.

Är te verkligen så drivande eller är det bara temporärt? Jag är ju i en inte helt normal situation just nu.
 
Jag är en tedrickare av rang. Jag är strängt ordinerad att dricka 2,5 liter vatten per dygn.

Har löst det genom att låta en del av det bestå av te. Idag sa läkaren ifrån. Te driver ut mer vätska än själva temängden.

Är te verkligen så drivande eller är det bara temporärt? Jag är ju i en inte helt normal situation just nu.
Enligt min njurläkare är svart te mest vätskedrivande. Rött, grönt, örtte osv ska inte vara lika illa
 
Jag är en tedrickare av rang. Jag är strängt ordinerad att dricka 2,5 liter vatten per dygn.

Har löst det genom att låta en del av det bestå av te. Idag sa läkaren ifrån. Te driver ut mer vätska än själva temängden.

Är te verkligen så drivande eller är det bara temporärt? Jag är ju i en inte helt normal situation just nu.
Jag dricker också mycket te. Märker att jag blir mer kissnödig av te än om jag dricker väldigt mycket vatten, så nu när det är varmt har jag gett mig själv teförbud, även kvällstid, för att försöka må bra.

Lyssna på läkaren. Fråga om du kanske kan dricka saft istället om det är jobbigt att få i sig tillräckligt med vatten annars?
 
Jag dricker också mycket te. Märker att jag blir mer kissnödig av te än om jag dricker väldigt mycket vatten, så nu när det är varmt har jag gett mig själv teförbud, även kvällstid, för att försöka må bra.

Lyssna på läkaren. Fråga om du kanske kan dricka saft istället om det är jobbigt att få i sig tillräckligt med vatten annars?
Ja, jag dricker Fun och vatten. Men te är liksom min livdryck :arghh::arghh::arghh:
 
Beklagar! Jag ska också få i mig mycket vatten och sällar mig till kören som säger att te går bort. Jag använder mycket örtteer för att komma upp i kvantitet vatten. Aktar mig för nässla, maskros och ringblomma typ. Gullris kanske men det är inte direkt vanligt i teblandningar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp