Tävlingsutrustning, frågor från en novis

Lii

Trådstartare
Antalet dressyrtävlingar under ponnyåren kan räknas på en hand, men till sommaren ska jag förhoppningsvis ut på någon tävling.

Dock har jag stött på ett problem, nämligen att hästen är en skimmel, dom är riktigt bra på att skita ner sig.:laugh:

Schabrak. Vilken färg? Måste det vara vitt? Hästen drar mot rosa när han blir svettig, tror det kommer synas bra mot vitt. Kommer sticka ut nog mycket ändå med en hårfager häst strax över ponnymått o hoppsadel, så tror inte ett färgat schabrak förstör så mycket. Eller ska det helt enkelt vara vitt? :confused:

Vad ska jag satsa på någon typ av täcke att ha på under transport och i box? I försök att hålla kroppen vit i alla fall ;-)

Hur är det med sponsorloggor på täcken och dyl? Har hittat regler för schabrak och kavaj. :-)

Fler funderingar lär nog dyka upp.

Jag har en skimmel, tävlar alltid med grått eller svart schabrak. Vita schabrak gör att han ser gulaktig ut.

Täcken väljer jag efter väder och vind.

har inga saker med loggor på när jag tävlar just för att jag inte orkar leta nya sponsorregler osv.

Jag rider också med svart eller grått schabrak på min skimmel när det är dressyrtävling.

I boxen har han oftast sitt vanliga täcke natten innan tävling och i transporten är han klädd efter väder.

Osäker på om det är reglerat med loggor på täcken.

Haha jag ber om ursäkt med mitt spammande.

Jag har funderat på att tävla med ett marinblått schabrak, ska jag matcha med kavaj i samma färg, trots att min hjälm är svart? Eller ska jag ha svart kavaj då? :-)

Jag tycker du ska ha det du tycker är snyggt... Själv har jag ridit skimmel med vitt/vaniljvitt schabrak med ordentligt kantband. Men min skimmel var kraftigt flugskimmel vilket gjorde att hon såg ganska smutsvit/ljusbrun på håll (den på min avatar). :) Ang. stigbyglarna så är det nog helt ok, det står inget om att de inte är tillåtna i alla fall.

Jag har läst tr, men hittade inte riktigt svar på mina frågor och funderingar där, men tack för tipset.

Kanske var blind som missat det, vet ej :)

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 445
Senast: Nevermind
·
Utrustning Räknar med att försöka att komma ut på lokaltävling med min lill skrutt :) antingen nu i höst eller till våren, lite beroende på hur...
Svar
7
· Visningar
3 213

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Mata småfåglarna
  • Skällande hundar

Hästrelaterat

Omröstningar