Tävlingstermin 2011

Habina

Trådstartare
Tiden går tydligen fort fast man tycker det går långsamt. :p Nästa år är det dags för min lilla bebis att debutera på tävlingsbanorna.

Men när brukar tävlingsterminen publiceras? Jag har ju noll koll på allt utom distansritt och det är ju inte aktuellt förrän 2012. Hur är det med lokala tävlingar, redovisas de också eller får man "leta" på klubbarnas hemsidor som det var förr?

Tacksam för svar från en förvirrad nybörjare... :angel:

Sv: Tävlingstermin 2011

Det brukar väl inte läggas upp förrän det nya året börjar närma sig lite mer. Har för mig det är något datum på hösten då de vill ha fått in lite tävlingar.

Allt från lokalt och uppåt finns att söka på både på Ridsportförbundets hemsida och på Tävlingsdatabasen.

Pay and Jump/Ride brukar dock bara läggas upp på föreningarnas eller distriktens hemsidor.

Tack Prick! Jag var dock främst ute efter NÄR det publiceras, jag brukar roa mig med att kolla tävlingsterminen även utan att ha tävlingsbar häst. :p

Såg för övrigt att det redan fanns fyra tävlingar för 2011 inlagda, imponerande. :laugh:

Jaha - jag tror det kan variera kraftigt.

Det finns ett höst-datum när ansökan om tävlingar ska vara inne, sedan ska proppen godkännas men när det blir publicerat kan variera och tävlingsterminen kan dessutom förändras under året. Det mesta är nog klart någon månad innan årsskiftet iaf.

Vi i Blekinge har vårat möte på lördag sedan läggs den preliminära listan ut ganska fort på distriktets hemsida :) Vet inte hur andra distrikt gör...
Brukar inte planera så långt innan ;) Men nästa år igen sitter jag som du- på nålar o väntar på vad uppfödningen här hemma ska göra ;)

Har pratat med mitt distrikt och de hävdade att terminen skulle vara ute 4 oktober. Men inte då. :devil:

Förstår de inte hur mycket jag ser fram emot terminen! :bump:

Nu blev jag runtkopplad på SvRF en del, fick lite olika svar men tydligen så kommer fälttävlan inte vara klar förrän i slutet av november, medan hoppning och dressyr kanske redan är klara. :crazy: Personen jag pratade med återkom hela tiden till att det måste vara hoppning jag var intresserad av och när jag svarade att jag var intresserad av hoppning, dressyr, fälttävlan och distans så fick jag inte så mycket svar. :grin:

Verkar vara allmänt hopplöst att få något som helst besked. Jag är nöjd med svar i stil med, vi måste göra det och det först, så inte före den x november. Men inget klart besked fick jag. :devil:

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 392
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Tvingar mig själv att fundera över vad jag ska/måste göra OM veterinärbesöket nästa vecka blir en kalldusch. Lillen har ju fång, och är...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
16 092
Senast: mimus
·
Distans Hej. Jag är för tillfället lätt förvirrad och det känns som jag har noll koll på hur man tränar en distanshäst... :confused: Det...
Svar
15
· Visningar
1 219
Senast: Lady Stardust
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod