Tävlingsskjorta?

saffran

Trådstartare
Hej!

I TR står att man ska ha polo eller skjorta vid tävlingsridning.

Jag använder plastrong, behöver jag ha skjorta då? Känns som det blir kaka på kaka med tävlingsskjorta med krage och plastrong.

Hur gör ni?

Om överdomaren bestämmer om kavaj rider jag med t-shirt och plastrong, MEEEN dom dagar överdomaren bestämmer att man kan skippa kavaj, måste skjorta och slips finnas till hands om man väljer att rida utan kavajen, Kom dock ihåg att kavajen måste bäras under hela klassens tidsåtgång om man valt t-skjorta/plastrong då man ska vara tävlingsmessigt klädd under klassens fortgående....

Hmm måste man ha tävlingskläder på hela dagen? Om man väljer skjorta måste den vara långärmad om man får lov att rida utan kavaj? Hur ofta på dressyr slipper man kavajen? Man måste ha den på framridningen o. Jag inte fattat fel.

Ni som har plastrong, har ni tävlingsskjorta under oxå eller annan tröja med "vanlig" hals då?

Hmm måste man ha tävlingskläder på hela dagen? Om man väljer skjorta måste den vara långärmad om man får lov att rida utan kavaj? Hur ofta på dressyr slipper man kavajen? Man måste ha den på framridningen o. Jag inte fattat fel.

Ni som har plastrong, har ni tävlingsskjorta under oxå eller annan tröja med "vanlig" hals då?

Jag har aldrig någonsin haft tävlingskläderna på hela dagen, har aldrig sett något om det i TR. Reglerna för klädseln gäller givetvis på tävlingsbanan och så på prisutdelning. Vad gäller skjortärmens längd så ser jag inte att det står något om det i TR, risken finns att det är olika beroende på vilken överdomare som finns på plats. Jag har hittills inte varit med om att slippa kavajen men det här är första året jag tävlar sen den regeln infördes och sommaren har ju inte varit särskilt varm ;) Du måste inte ha kavajen på framridningen.

Om överdomaren bestämmer om kavaj rider jag med t-shirt och plastrong, MEEEN dom dagar överdomaren bestämmer att man kan skippa kavaj, måste skjorta och slips finnas till hands om man väljer att rida utan kavajen, Kom dock ihåg att kavajen måste bäras under hela klassens tidsåtgång om man valt t-skjorta/plastrong då man ska vara tävlingsmessigt klädd under klassens fortgående....

Nej, där har du fel. Det är bara under själva ritten du behöver vara tävlingsklädd samt under prisutdelning.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
531
Senast: Mli
·
Trädgård & Växter Jag har fått en idé. Den är inte helt färdig än, så jag kan behöva lite input och tankar från andra. Vi har en massa tegelstenar som...
Svar
9
· Visningar
593
Senast: sthu
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 279

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Whamageddon 2024
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar