Tävlingsnervös

steril

Trådstartare
Har ett problem med att så fort startsignalen går så spänner jag mig fruktansvärt. Jag får prestationsångest o det knyter sig :nailbiting:. All ork är borta. Blir så ledsen över detta :cry: då man vet att det går bra på träningar o hemmaplan. Någon som har bra tips på hur man hanterar detta?

Har ett problem med att så fort startsignalen går så spänner jag mig fruktansvärt. Jag får prestationsångest o det knyter sig :nailbiting:. All ork är borta. Blir så ledsen över detta :cry: då man vet att det går bra på träningar o hemmaplan. Någon som har bra tips på hur man hanterar detta?

Ett bra sätt att försöka hantera sin nervositet tycker jag är att sätta upp rimliga mål. Ett rimligt mål är inte att allt ska vara perfekt. Första gången jag tävlade efter 30 års uppehåll hade jag som mål att rida noggranna vägar och bra hörnpasseringar. Och det lyckades jag med för den punkten fick högsta betyget (7). Det stärkte mig att domaren såg vad jag konsentrerade mig mest på. Nästa gång la jag till en liten sak till o s v.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har en Sankt Bernhard på ca 3,5 år. Han är rätt stökig av sig och har varit det mer eller mindre hela sitt liv men nu senaste...
Svar
14
· Visningar
1 812
Senast: Grazing
·
Småbarn Hjälp jag går snart och gräver ned mig.... Syskonbråk - hur hanterar man det på bra sätt? Två pojkar, 5 år och 2,5 år. 5åringen retas...
Svar
12
· Visningar
1 251
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen. Jag är...
2
Svar
31
· Visningar
1 320
Senast: Sassy
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 013
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama