Tävlingsklädsel på lägre nivå

L

Lilla Gumman

Hej!

Jag undrar vilken klädsel som krävs på utbytestävlingar och klubbtävlingar. Jag kommer att tävla i dressyr men kanske också i de allra lägsta hoppklasserna där jag travar över hinder.

Jag har svarta gummiridstövlar och beiga ridbyxor. Jackan är orange, rätt tunn och är köpt begagnad. Vit polotröja kommer jag att köpa i vilket fall som helst, det är ju bra att se proper ut. Men måste man verkligen ha en snygg tävlingskavaj för 649 kr? Bör jag tävla i enbart polotröja, eller kan jag ha min orange jacka också? Skjorta och plastrong är väl onödigt, än så länge?

Vintern/vårvintern 2003 red jag ungefär 10 lektioner men sedan dröjde det till i januari i år innan jag började rida igen. Jag försöker lära mig trava lätt men kan stå i fältsits det är enklare. Galopperat har jag aldrig gjort.

För tillfället är jag med i en grupp som sysslar med handikappridning, men när jag blir mer van ska jag gå över till en vanlig grupp. Jag har Asperger syndrom och måste använda en pall för att ta mig upp på hästen. Jag är i handikappgruppen mest för att det för tillfället inte finns en vuxengrupp som passar mig och dessutom känner jag en tjej i gruppen så halva vägen får jag skjuts till stallet av den tjejens mamma (jag får cykla till ett ställe där vi träffas, och sedan får jag skjuts till stallet).

Nu ska vi ha utbytestävlingar med ett annat stall. Vi åker dit och tävlar mot dem med deras hästar, sedan kommer de hit och tävlar med oss på våra hästar. Dessutom kommer vi att ha 1 blåbärsdressyr och 1 blåbärshoppning per termin där vi i handikappgruppen tävlar i en egen klass.

Ja, det blev mycket på en gång och inte vet jag om det kom i rätt forum heller. :confused:

Hälsningar

Lilla Gumman

Sv: Tävlingsklädsel på lägre nivå

på den nivån kan du rida i de kläder du har :) behövs ingen kavaj då.

De kläder du har funkar säkert jättebra!:)
Jag skulle inte ha köpt någon kavaj för så få tävlingar. Det är bara en onödig utgift.

Lycka Till!

Hej!

Ok, precis vad jag själv tänkte. Men orange jacka, är det verkligen snyggt? Ska försöka få dit mitt namn framtill och kanske nån hästbild eller nåt baktill, finns ju särskilda papper man skriver ut på datorn och sen stryker på.

Det finns ju klubbjackor man kan köpa också, med klubbens namn på. Om det finns några kvar i hästsportsbutiken, kan ju kolla vad de kostar.

Spö ska jag i alla fall skaffa mig ett eget. Måste ha spö när jag rider Little Boy, ridskolans häst. Och ett spö är ju alltid bra vid tävlingar. Det finns visserligen spön att låna, men många spön börjar bli trasiga eller så "försvinner" de, så jag tänkte att ett eget "allround"-spö för cirka 25 kr är en bra investering.

Hälsningar

Lilla Gumman

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka