Tävlingskläder för dressyr

Jate Volim

Trådstartare
Ja, jag står i shoppingdjungeln och velar ;)

Min tävlingsgarderob är i behov av en uppdatering men jag känner mig villrådig. Ridbyxor oroar jag mig inte så mkt, det blir Pikeur eller Eurostar och vilket av dem kan kvitta för båda är sköna och snygga.

Resten däremot...

Jag vill ha en svart hjälm med läderband som inte ger mig svampskalle. Vilken är snyggast och vad har ni? Visa gärna bilder och nämn storlek samt vilken storlek ni har i andra hjälmar.

Dessutom önskar jag en svart kavaj. Är helt såld på Cavallos cut away jacket men vilken storlek? Jag har 38 normalt sett. Finns det alternativ? Vad tävlar ni i? Storlek och vad har ni för storlek i andra plagg?

Stövlar ryms väl tyvärr inte i budgeten just nu men jag kan ju lika gärna passa på att fråga nu när jag startar en tråd? Vilka är snyggast? Vilka är bekvämast? Vad har ni betalat och har ni fått måttbeställa?

In med bilder och info!

Mvh JV

Sv: Tävlingskläder för dressyr

Jag har en klassisk Pikeur Dianakavaj:). Tycker att dressyrkavajerna ska vara lite längre. Jag gillar inte alls korta kavajer. Min hjälm är en billig Jacson Wen som är väldigt bekväm, men har inte ens reflekterat över huruvida jag får svampskalle av den:D!
250227_1886079883623_1590181870_1753310_8262498_n.jpg

Mkt tjusigt ;) Vad har du för storlek i hjälm och kavaj och vad brukar du ha för storlek i andra märken?

Mvh JV

Tyvärr har jag inga bilder.. Min hjälm är en Champion Showring de lux. Jag tycker jag ser ut som en svamp i de flesta hjälmar men denna gillar jag faktiskt!

Sedan har jag också en Pikeur Diana kavaj. Tycker den är liten i storleken, jag har strl 40 på min och har typ 36/38 i andra kläder.

Vad gäller ridstövlar så köpte jag ett par Cavallo Piaffe Plus förra året, kostade 7000:- och gjorde ett stooort hål i min plånbok, men nu är jag nöjd att jag köpt dom! :)

Liknande trådar

P
Utrustning Jag tycker det vore kul om tävlingsfolket, ja åtminstonde nån ville sticka ut lite och inte ha den klassiska svarta sammetshjälmen, den... 2
Svar
27
· Visningar
3 333
Senast: palle
·
H
Utrustning Jag ska införskaffa mig en ny hjälm, kavaj och ridbyxor och behöver hjälp med vilken färg jag ska väjla. Har bestämt mig för att köpa...
Svar
2
· Visningar
841
Senast: hannie
·
P
Utrustning Tänkte kolla in lite nya snygga plagg till tävlingssäsongen, så nu vill jag ha en massa tips! Jag VILL iaf köpa ny hjälm...
Svar
5
· Visningar
746
Senast: _Mella_
·
Utrustning Räknar med att försöka att komma ut på lokaltävling med min lill skrutt :) antingen nu i höst eller till våren, lite beroende på hur...
Svar
7
· Visningar
3 254

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka