Tävlingsfrisyr

Status
Stängd för vidare inlägg.

amalia

Trådstartare
Måste bara få fråga... :confused:

Hur har ni håret när ni tävlar?

Hårnät, fläta, tofs???

Vad är snyggast?

När jag rider vanlig dressyr så har jag en knut i nacken med hårnät i samma färg som håret och någon vit tofs runt.

Fälttävlansdressyren har jag oftast flätor eftersom jag vill ha nacken fri i terrängen.

Eftersom jag har så lite hår i nacken drar jag bara ihop det i ett gummiband och sticker in under hjälmen, resten av håret fäster jag med hårnålar så det sitter på plats! :)

Knut i nacken antingen fläta eller utsläpt och sen hårnät över det.

Knut och hårnät! :) Förra helgen tävlade jag dock i fläta ena klassen för jag hann inte fixa frisyren! :o

Nirak

då har jag en fråga; hur får man till en sån där snygg knut? Det snyggaste som finns tycker jag är att ha hatt och en knut i nacken, men jag får aldrig till det snyggt.. Hur gör ni?? :confused:

Jag har en "knopp", som hästarna lixom. Man gör en hård fläta, viker upp tofsen längst ut ochb rullar sedan in den och sätter massa snoddar runt. Nu har jag nästan lite för långt hår för att det ska gå, men så brukar jag och alla mina kompisar ha.

Jaa, både vid hoppning och dressyr tycker jag det är snyggast med något i hårnät, ansolut inte fläta som hänger ner på ryggen, det är det fulaste jag vet, speciellt vid hoppning då den flänger och far :crazy: usch ja!! :crazy:

Så, det snyggaste är nog en "knopp" och sedan hårnet på det så man inte för ngt i ögonen! :)

Jag har en "knopp", som hästarna lixom. Man gör en hård fläta, viker upp tofsen längst ut ochb rullar sedan in den och sätter massa snoddar runt. Nu har jag nästan lite för långt hår för att det ska gå, men så brukar jag och alla mina kompisar ha.

:bow:
Det är så det ska vara. ;) Om man inte har hårnät nu då.
Det ser snyggt ut och skönt att ha när man rider.

(Fläta tycker jag absolut inte att man ska tävla dressyr i, då det ser oharmoniskt ut när flätan skumpar på ryggen)

Jag har en fläta, har inte speciellt långt hår....är inte så förtjust i hårnät!

Jag brukar göra samma med mitt hår som jag knoppar min hästs man ;) Flätar en fläta och sedan rullar upp den till en knopp : ) :d

Jag har ett nyinköpt svart hårnät med "rosett" och en silvrig häst. Måhända att det ser "fjolligt" ut i vissas ögon, men jag älskar det. :love: :love: Det finns ignet värre än en hafsig fläta, toffs eller värre UTSLÄPPT hår. Usch, det är en mardröm. :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
686
Senast: Amanda_F
·
Småbarn Vår lilla dotter på 2 år har väldigt mycket, väldigt tjockt och väldigt långt fint hår. I nacken har hon lockar. Hon har dock börjat...
2
Svar
35
· Visningar
2 236
Senast: gulakatten
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
444
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka