Tävlingar

M

MischaMir

Var kan man tävla i western om man inte har en renrasig paint ellet quarter? Är dessa i samband med de "renrasigas" tävling eller hur är det? Om man har en icke renrasig får man tävla i alla grenar som finns då? :confused:

Har du en korsning (ej appendix = korsning m. fullblod) Får du inte tävla i QH eller paint-klasser. På de öppna WRAS-tävlingarna däremot får du rida och ibland finns det sk. all-breeds klasser i samband med Qh och paint-showerna.

Malin

Leta upp närmaste westernklubb och kolla in deras tävlingskalender :idea:
På dessa tävlingar är alla raser välkommna.
Så finns det olika nivåer på tävlingar allt ifrån små träningstävlingar till A o B tävlingar som är för dom duktigaste.

Lycka till
Monke :)

Åh, tack det ska jag göra! Skrev upp mig faktiskt igår hos en förening, jag får kolla upp dom!
Tackar ;)

I alla tävlingar som ordas av klubbar anslutna till WRAS kan du tävla i alla nivåer upp till SM med vilken ras som helst.
Du får inte tävla i boskapsklasser om mankhöjden är mindre än 140 cm.

Liknande trådar

Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
822
Senast: Freazer
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
887
Senast: Bison
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
560
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama