D

Diwan93

Hur gammal får en häst vara om den ska delta i hopptävling? Kramar:d

Sv: Tävling

Kanske ska tillägga att hästen som är 4-6 år tävlar unghästklass, dvs clear round, på tävling. Jag ska inte säga för mycket med risk att säga fel, men om man inte har hoppat ett visst antal felfria rundor hoppar man inte på tid eller med omhoppning.

hästen får vara hur gammal som helst.. har just tävlat ponny som nu är 26år o han har bytt ryttare som ska börja tävla lite smått! tycker att hästen ska få välja själv när den ska pensioneras, de märks när han inte vill längre. så länge hästen är pigg, frisk o tycker de är kul tycker jag att det är lugnt! :D

korrekt att du får börja som 4åring i avd b (bara för unghästar tom 6) du får starta högre klass när du haft 2 felfria starter i tex 1 m då får du starta 1.10 osv.
en häst som är 26 är faktiskt ganska gammal för hopptävlingar så man måste se det indviduellt hästen kan mkt väl vara så pass fräsch att kunna gå någon klubbtävling.

lycka till=)

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 023
Hästvård Någon som har erfarenhet av skadad SI-led och skadad disk mellan L6/S1? Disken är tydligen en följdskada av att SI-leden är skadad…...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: slant98
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Roheryn
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka