S

shirley

hej! e de någon som vill förklara ingående om de olika grenarna inom western.....? rider hemma men vill veta vilka egenskaper är bra hos hästen till de olika grenarna? regler, benskydd? bett? någon som är insatt i detta? mvh//shirley:banana:

Sv: tävling

Grenarna finns beskrivna på www.wras.se kika under westernridning i menyn i vänsterkanten.

Betsling är valfri på C-nivå och lägre samt alltid på hästar som är 5 år eller yngre. Rider du på stång måste du rida på en hand.
Sen finns det "bett" som är förbjudna inom western, bla gag-bits, mekanisk hackamore, sidepull. Hjälptyglar är oxå förbjudna utom i barrel race, pole bending och team penning.

Benskydd är tillåtna endast i reining, working cowhorse, team penning, cutting, roping, barrel race, pole bending, western horsemanship och versatile horse.

Detta är WRAS regler, det kan vara andra regler på quartershower och NRHA-tävlingar.

Hoppas du blev lite klokare!

Sv: tävling

shirley skrev:
hej! e de någon som vill förklara ingående om de olika grenarna inom western.....? rider hemma men vill veta vilka egenskaper är bra hos hästen till de olika grenarna? regler, benskydd? bett? någon som är insatt i detta? mvh//shirley:banana:

Kan inte påpekas nog många gånger... Men regelböcker är guldvärda!!!:banana:
Där står det mesta!!

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
504
Senast: MiniLi
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 596
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hej! Säljer min älskade bästa vän som är den absolut snällaste hästen i allt. Det är pga att jag inte hinner med allt som han...
Svar
0
· Visningar
1 058
Senast: Linnkorner
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
903
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur