Tävling för ridtravare.

attempt

Trådstartare
Är det ingen mer än jag som tycker att det borde arangeras en westerntävling för ridtravare?

:smirk:

Sv: Tävling för ridtravare.

WRAS-tävlingar är öppna för alla raser. De få tävlingar som finns som är för enbart en ras brukar vara tex riksmästerskap som arrangeras av en rasförening (undantaget då QH/paint-tävlingarna), arab-RM är faktiskt den enda w-tävling jag känner till som har raskrav.

/Ida

Rebeccah skrev:
Är det ingen mer än jag som tycker att det borde arangeras en westerntävling för ridtravare?

Det finns ju på det flesta D-tävlingar Walk o Trot klasser som passar bra om ridtravaren har svårt med galoppen!;)

Hola,
Om du vill ha westerntävlingar för ridtravare så är det din rasförening som gäller.
Varför skall den lokala westernklubben "mobba ut" alla med "fel ras" för att tillfredsställa din egotripp?
Poängen med WRAS-tävlingar är att de skall vara öppna för ALLA...

mvh Eva

Rebeccah skrev:

Det borde väl isåfall göras av Ridtravarföreningen (kommer inte ihåg vad den heter), annars är det fritt fram att vara med i WRAS tävlingar ju...Förstår inte riktigt varför det skulle anordnas särskilda westerntävlingar för ridtravare :confused:

_Eva_ skrev:
Varför skall den lokala westernklubben "mobba ut" alla med "fel ras" för att tillfredsställa din egotripp?
Poängen med WRAS-tävlingar är att de skall vara öppna för ALLA...

Håller med! :bow: Förstår inte varför det skulle fixas någon slags "special"-westerntävling för bara ridtravare? Då borde man väl ordna det för islandshästar, shetlandsponnyer eller för vilken annan ras som helst? Näe, WRAS har ju faktiskt klasser som är öppna för alla och som dessutom finns på olika svårighetsnivåer så att alla ska kunna rida, så jag tycker att man lika gärna kan hålla sig till dom...

Håller med lite grann här. Rasföreningen får ordna det...men sen håller jag inte med längre. Självklart ska man ha egna rastävlingar likt QH, Araber och fjordingar m.fl. om man vill det;) eller är det bara förbehållet dessa raser med "egotrippar"?

*snappar lite luft* och väser genast att givetvis är det ballt om alla kan göra värsta "egotrippen" att tävla sin häst på rasshow.

Det är faktiskt lite ballt, kul och enormt mycket man lär sig om "sin" egen ras när man deltar på en rasshow.

Jag tycker absolut inte att det är något som är förbehållet vissa raser. Det är ju fritt för vilken förening som helst (eller person med för den delen) att anordna en tävling.

Sålänge det inte är i WRAS regi, där skall alla få vara med, oavsett ras.

mvh Eva

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
444
Senast: Blyger
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 319
Senast: Murray
·
Dressyr Sandra Sysojeva har lagt ut denna film på insta, där hon rider med halsring och utan sporrar i piaff och passage. Hoppas fler...
Svar
0
· Visningar
472
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka