Tävlad travade utan pass??

Ms_Antrop

Trådstartare
Jag är precis på gång och ska köpa en fd kallblodstravare, mest pappersarbete kvar, jag har redan hade honom på prov i 1 år...

Men, ägaren säjer att han inte har något pass, eftersom "det aldrig var aktuellt med honom"... Hmm, är inte det aktuellt med ALLA hästar? Hur kan en häst som har vart travtävlad fram till -08 (då är sista starten registrerad på travsoprt.se), inte ha nått pass?:confused:

Sv: Tävlad travade utan pass??

För att det inte kollas på tävlingbanorna.

Har du en häst född före år 2000 fick de inte pass utan vanliga registreringsbevis.

Aha, okej... Ja, han är född -97 så... Då får jag fixa ett pass till honom antar jag :)

Jag har precis skickat in ägarbytes-lappen, så det är inte klart än, men jag antar att jag måste vänta tills det har gått igenom, eller? Jag har försökt läsa om detta på olika sidor men jag tycker inte att jag hittar svar på det jag undrar...:crazy:

(Jag har inte alls bra på det här med pass, min förra var född -00 så han hade ju ett automatiskt :grin:)

Nu måste väl alla hästar ha pass? Så fixa det du:) För kommer det nån o tittar måste du kunna visa upp passet inom 3 tim annars blir det böter. Och man måste ha det med sig när man åker ngnstan med dem.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 549
Senast: Fiorano
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 949
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 843

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka