Tävla utomlands, vilka papper behövs?

K

KESO

Om jag ska tävla i Danmark eller Norge, vilka papper behöver jag för att få passera gränsen och sen få komma hem igen?

Hej KESO!

Olika regler gäller för Norge och Danmark då Norge inte är med i EU. För båda gäller dock att du har hästpass. Till Norge ska även tullhandlingar medföras, hör med det Tullkontor där du ska passera gränsen vad som gäller, du kan behöva deponera pengar.

Kolla in på denna:

http://www.sjv.se/net/SJV/Startsida/%c4mnesomr%e5den/Djur+&+veterin%e4r/In-+&+utf%f6rsel+av+levande+djur/H%e4st/Inf%f6rsel+fr%e5n+EU-l%e4nder%2C++Andorra%2C+F%e4r%f6arna+samt+Norge/Undantagsregler+f%f6r+t%e4vlingsh%e4star+inom+Sverige%2C+Danmark%2C+Finland+och+Norge

Går den inte att få upp gå in på sjv.se klicka på: djur & veterinär
in och utförsel av levande djur
häst, införsel från Eu land.... samt Norge
undantagsregler för tävlingshäster till Danmark Sverige Norge och Finland.
Hoppas du hittar det!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 208
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 084
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 842
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 335

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka