Tävla ponny som häst?

linboz

Trådstartare
Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma ponny i kat. B i svårare klasser. (Hjälper oss få mer tävlingsrutin). Vi fick ett tips av en tränare att min syrra istället borde åka på storhästtävlingar med ponnyn.

Min fråga är därför: Får min syster som är "överårig" tävla samma ponny på tävling för hästar? Eller kan det på något sätt påverka min dotters tävling med honom? Får han gå växelvis ponnytävlingar-storhästtävlingar samma år.

Har sökt svar överallt men kan inte hitta reglerna för detta i TDB....

Tack på förhand! Nybliven ponnymorsa!
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 340
Senast: hhere
·
Tävling Hej! Mitt namn är Astrid Tillback. Jag är en tretton, snart 14-årig hästtjej. Jag har stora ambitioner och vill inget hellre än att...
2
Svar
23
· Visningar
3 132
Senast: Astrid1
·
Hästmänniskan Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe. Jag är...
Svar
2
· Visningar
946
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! Nu är set så att jag sitter i ett sjukt, sjukt svårt beslut. Om jag ska köpa hästen eller lämna tillbaka den när låneperioden är...
Svar
18
· Visningar
5 412
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp