Tävla ponny i storhäst klass?

H

Hannzo

Får man det.

Är bara nyfiken på att få veta.
& isåfall, är det någon spec åldersgräns`?

Okej, va coolt. :idea:

Va fin earnie är på bilden.,
Har du nå fler kort på han?

De får dom inte? Men de tror jag dom gör här faktist. :confused: Det ska jag kolla upp lite extra så att ingen fuskar. :angel: :devil:

Man får tävla ponny(D) med hästar, men då kan du inte gå tillbacka till ponnyklasser. För att ponnyn ska kunna tävla som ponny igen måste den byta ägare. Jag "tog upp" min D ponny till häst(klasser)

En ponny får tävla bland ridhästar och kan sedan få ridas bland ponnyer igen. Men tävlar man den sedan med ridhästar efter att den gått bland ponnyer igen så får den aldrig mer tävla bland ponnyer igen.

Man får starta c-ponny och d-ponny i storhästklass med storhästlicens. Den får dock inte, som tidigare sagts, startas i ponnyklasser paralellt.

För några år sedan var det en tjej som tävlade med sin c-ponnyhingst i storhästklassr här i trakterna. Har för mig att hon var ifrån sundsvall(?). Tror att de brukade placera sig ibland med. För att ponnyn ska få gå högre klasser än 120 (eller är det 130.. någonstans däromkring iaf) så ska det finnas bevis på att den framgångsrikt tävlats i sådana höga klasser som ponny eller något liknande. Likadant i dressyren..

Jag vet det, men du får inte tävla den som storhäst och ponny SAMTIDIGT!

Vad kul. Om min b-ponny hade varit stor c eller d-ponny hade jag gjort likadant. Nu är hon ju b-ponny sså hon får ägna ig åt körning som hon visserligen trivs med, men attans vilken härlig hoppdam hon är.

Skönt att det kan finnas en sådan lösning för de som både vill ha kvar sin ponny och fortsätta tävla lite :)

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 738
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: Fiorano
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
329
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.