Tävla när?

dramatik

Trådstartare
Ja, nu har jag kommit till att tänka på NÄR man får börja tävla sin häst...(hbl)
Tänkte mest på hoppningen då...det finns ju unghästklasser, men när får man ställa upp där?
Måste hästen vara 4 eller man får tävla en 3-åring också...
Inte för att jag har en 3-åring, eller hade tänkt tävla en, men kom bara till att tänka på om det är möjligt?
Det borde ju inte vara det...?
Någon som vet?

Sv: Tävla när?

Ja, visst måste den det va?
Ja, förutom 3-årstesten då...
och bruksprov...
Men egentligen, vrf skulle man inte få när det finns andra "tävlingar" de får ställa upp i?
Fast det är nog bäst att det är så ändå...
Annars hade väl hästarna varit söndertävlade i unga år...:idea:

Sv: Tävla när?

Man får börja tävla först när hästen är 4. Sen finns det ju regler för hur högt den får gå varje år tom 6. Tex: Fyraåringar får starta högst 1.00m hoppning och LB:dressyr (något annorlunda vid championaten), femåringar högst 1.20 osv..

Liknande trådar

Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
372
Senast: Nepenthe
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 312
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
589
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 092
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka