Tävla med magplatta

L

Lilla_Millan

Får man tävla dressyr med magplattesadelgjord? På ponny, om det nu skulle vara någon skillnad. Och får hästen vara broddad?(vinterbrodd)
Får man ha stigbyglar med gummisnodd på ena sidan?

Sv: Tävla med magplatta

Beställ ett TR (eller låna ett på klubben) så får du svar på vilken utrustning som är tillåten. :) Det kostar inte mga kronor och kommer behövas om du ska börja tävla!

varför ha magplatta om man ska rida ett dressyrprogram???:confused:

hon kanske har en hoppsadel och bara en sadelgjord?

Får man tävla med ledade stigbyglar? tredelat gummibett?

men gäller det samma för häst då?

svarar alla. Jag har ett dressyr TR från 03 men jag antar att det inte är jätteaktuellt? Och jag hittade inte svaren i det. Jag tävlar mest hoppning och är därför inte så jätteinne på dressyrreglerna.

Ang. magplattan så har jag en vanlig sadelgjord oxå, men frågar eftersom min kompis ponnys sadel inte ligger stilla om hon inte har magplatta.

Nja, om magplattan är en del av gjorden så bör det gå bra fast jag är inte helt säker på det.
Är det en lös platta som träs på gjorden så tror jag inte det är tillåtet.
Om sadeln inte ligger stilla så kan man på ponny istället använda förbygel, förgjord, brösta och/eller svansrem. (På häst är bara förgjord tillåtet)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
589
Senast: Mli
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
798
Senast: Elo
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka