Tävla i kaninhoppning

P

Pretty

Hejsan, jag skulle väldigt gärna vilja börja tävla i kaninhoppning med min kanin, hon kan hoppa ca.10 hinder i höjden 30cm. Jag tänkte tävla Lätt klass rak bana, nybörjare. Men jag vet ingenting om hur tävlingen går till, vart man ska, hur man anmäler sig o.s.v. Skulle vara evigt tacksam för lite hjälp. Mvh Carro

Sv: Tävla i kaninhoppning

Hej!

Om du går in på www.skhrf.com så borde du hitta den information du söker =) Jag ska också börja med kaninhoppning hade jag tänkt...men jag har inte köpt min kanin ännu :d Men troligtvis blir det en kanin om ca 5 veckor :D

Mvh// Michaela

Tack, fast hittatde inte rikttigt det jag sökte.

Du måste först och främst bli medlem i kaninhopparförbundet (länken dit fick du ju). Varje län brukar ha en egen hemsida, så ta reda på vilken som är närmast dig och kolla på hemsidan. Jag är medlem i Västmanlands kaninhoppare och där anmäler man via internet, jätte enkelt, men det kanske varierar beroende på län.

Vad mer vill du veta? ;)

kl
Jag har tävlar i 4år nu i vår och kan säker också svara om du har några speciella frågor :) Det finns ju en hel del att säga sås vårt att bara skriva något för onödigt att skriva sont du redan vet.
Men ett tips är att när du hittat din närmaste klubb så åk dit en gång, gärna fler. Utan kanin och se hur det går till och passa på att fråga folk på platts efterhand frågorna dyker upp!

Örebro kaninhoppare ligger närmast mig, Menar ni då sådan medläm där det kostar 180kr året?? :) Det jag undrar är hur det går till när man kommer dit, vart man ska och hur man anmäler sig att man har kommit. Jag kanske kan åka dit och kolla någon gång men vart ser man vart tävlingen är?? På Örebro kaninhoppare så ser man bara att det står t ex Örebro, inte vart i örebro? :confused:

Ja, precis. Det kostar 180kr att bli medlem hos Örebro kh. Och det gäller ett år framåt från den dagen du betalat in.
Jag vet inte exakt hur det funkar i den klubben, men jag skriver hur det funkar här nere där jag bor och i de närmaste klubbarna.
Ofta kommer man till tävlingen en timme innan första start. Antingen samlas alla oh uppgifter blir fördelade eller så bara börjar alla göra de det är vana vid. Om det är så får man fråga någon i klubben vad det behövs hjälp med. Sen när allt är på plats anmäler man sig. Vissa klubbar vill man sätter in pengar för startavgift i förväg medans man kan betala på plats hos vissa. Sen brukar tävlingen börja.
Om du går in på deras hemsida och sen under Anmälningsforum så kommer där upp en sida i ny ruta. sen kan du trycka på tävlingsinfo under den tävlingen som är intresant. Där står iaf på de jag kollat var tävlingen hålls :)

Föresten, du kan ju mejla klubben också och fråga. De svarar säker gärna på alla dina frågor :D

vilken klubb i örebro menar du? det finns två, örebrohopparna och ÖLKH (örebro läns kaninhoppare). jag tävlar i båda de klubbarna vill du veta något speciellt är det bara att fråga ;)

Hej och vad kul att du vill börja med kaninhoppning! :)

Jag tävlar för Örero Läns KH och våran hemsida är olkh.skhrf.com. Nästa tävling vi kommer att ha är nu på söndag, den 13/4, i Tarzanparken som ligger bakom Tybble vårdcentral. Kom gärna dit och titta om du har möjlighet. Annars kan du adda Hanna, som är sekreterare i klubben och brukar hjälpa nya medlemmar, på skatefrida@hotmail.com (hälsa från Emeli :P)

Var det inte den 12/4?? Jag tänkte kanske försöka vara med i Miniklassen :) :)

Var det inte den 12/4?? Jag tänkte kanske försöka vara med i Miniklassen :) :)

Datumet är ändrat, så det är den 13e istället för den 12e! Klart du ska vara med i miniklassen, det kommer bli jättekul! Lycka till! :)

När jag har tävlat har det bara varit i små klasser om någon har ordnat en tävling i närheten, då har man inte behövt vara registrerad någonstans.. Bra träning är det iaf.

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 910
Senast: TinyWiny
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 798
Senast: Görel
·
Övr. Hund Helgen 10-11/8 hade bergslagens vallhundsklubb Ik2-tävlingar utanför Örebro. En klurig bana, ganska svåra (men roliga!) får och rejält...
Svar
4
· Visningar
1 183
Senast: Jenka
·
Tävling Hur ofta kan man tävla en tidigare otävlad häst (ej unghäst, dock ej gammal heller)? Om man vill varva både hopp- och dressyrtävlingar...
Svar
5
· Visningar
2 627
Senast: danilo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix