Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har för mig att formuleringen är ungefär:
Sadel av engelsk typ med stigläder, stigbyglar och sadelgjord, samt en bild på en "vanlig" sadel.
Dock står det inget om bom. Har man en bomlös sadel som ser ut som en vanlig engelsk sadel ska det enligt mitt sätt att tolka inte vara något problem.
Efter dressyren fortfarande är så trångsynt så måste sadeln vara av engelsk typ. Ska finnas märken som är godkända att tävla med, har en Masterback som jag tror inte är bland de märkena, ännu? Men den som skulle se att det var en bomlös skulle göra det bra, liknar en vanlig sadel, förutom på undersidan.
Hoppas verkligen det kan komma en ändring i TR om sadlarna, för allvarligt talat vad ska vara negativt att rida i en klassisk bomlös sadel? Eller är det bara utseendets skull?
Jo man får ha padd under sadeln, dock inte på sitsen (finns ju som gelesitsar o dyl)
Såklart är det inte Torsion'en jag syftar på Den ser självklart ut som en klassisk bomlös.
Denna
ja det får du, men den måste se ut som en vanlig dressyrsadel. star trek har tex en sån.