Tävla hoppning

S

SilverLake

Hej undrar vad det är för skillnad på A,B ochC tränare?
Undrar även hur man kvalar till Msv klasser och hur man räknar poäng. Väldigt tacksam för svar!!

Sv: Tävla hoppning

EN A-tränare är den tränare som är "bäst", elle rhar bäst utbildning. Sedan går det neråt till B och C-tränare.

Att kvala till MsvB gör du genom att ta 10 poäng i LA-klasser.
På regional tävling får du 9 poäng för seger, 7 poäng för andra plats, 6 för tredje, 5 för fjärdeplats, 4 för femteplats och 3 för sjätteplats eller lägre placering.
Du kan även rida 5 felfria fas 1 i LA, så är du kvalad till MsvB.

Att kvala till MsvA gör du genom att ta 20 poäng i MsvB-klasser. Poängen på dessa kan jag inte i huvudet.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 217
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama