Tävla för vilken klubb?

Seabaz

Trådstartare
Förra året flyttade jag till ny ort, 65 mil hemifrån.
Jag blev för inte så länge sen medlem i en ridklubb ansluten till SvRF här på den nya orten.
Jag har inte löst medlemsskap för 2010 i min gamla hemmaklubb.

Nu har jag kommit på att jag ska flytta tillbaka hem igen alla dessa mil.
Min fråga är nu, kanske dum men jag tävlar max ett par-tre gånger om året på lokal nivå för skojs skull,,,

,,, om jag nu kan lösa lokallicens för den klubben jag är medlem i men tävla 65 mil bort?!

Anledningen att inte lösa medlemsskap och licens i gamla hemmaklubben är mest att jag sparar ju 250kr, pengar jag kan lägga på en träning istället eller liknande.

Men är det okej? Eller konstigt? hehe... tävla för en norrlandsklubb i stockholm?

Jag skulle gärna skippa medlemsskap öht om man inte var tvungen för att lösa licens för att få tävla...

Sv: Tävla för vilken klubb?

Det är helt ok att göra så, jag har själv tävlat för en klubb "långt bort" i samband med att jag flyttade. Sedan är det ju bara att byta klubb i TDB nästa år om du löser licens (och givetvis betala medlemskap i "rätt" klubb)

Liknande trådar

Dressyr Jag har inte varit aktiv i en ridklubb sen jag red på ridskolan, och det är tio år sen i år. Började tävla med min nuvarande häst under...
Svar
5
· Visningar
1 601
Senast: Kiwifrukt
·
Tävling Jag har flyttar norrut och borde därmed byta klubb. Klubben jag tränar hos arrangerar inga "riktiga" tävlingar, så de får inte utfärda...
Svar
6
· Visningar
1 199
Senast: Robina
·
Tävling Nu har jag sökt runt här lite i tidigare trådar men jag känner att jag ändå måste ställa frågan; Hur gör jag om jag vill tävla...
Svar
1
· Visningar
1 548
Senast: hermulen
·
Tävling Efter att ha läst lite andra trådar här på forumet har jag en liten fundering. Vad jag förstått får man som licencierad tävlingsryttare...
Svar
7
· Visningar
3 319

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar