tävla femårig "ponny"

N

Naggur

Jag är 20 år och har en islänning på 5 år. Hade tänkt att tävla en liten klubbtävling i vår. Eftersom jag är över 18 år ska vi ju igentligen tävla storhästklass. men eftersom han är unghäst, ska vi då tävla ponnykass?:confused: Är det klubben som bestämmer detta? eller ska dom gå efter TR?

Sv: tävla femårig "ponny"

Unghäst klass.
För Islandshäst är ju häst och inte ponny.
Fast jag vet inte. Men om jag skulle varit dig så skulle jag ha ring till klubben och hört.

Islandshäst är bara en häst om den är över 148 cm. precis som alla andra raser.

Naggur: Den räknas som ungponny, ja, så du får rida den i ungponnyavdelning även fast du är överårig.

PathOfClovers skrev:
Naggur: Den räknas som ungponny, ja, så du får rida den i ungponnyavdelning även fast du är överårig.

Det brukar inte finnas unghäst klasser på klubbtävlingar.

Då får hon väl rida utom tävlan om de inte tycker att det är okej att hon tävlar mot de andra ponnyerna. Om det är stora hästar och ponnyer blandat borde hon få vara med i vilket fall som helst. Men alla klubbar har olika regler så det bästa är helt klart att ringa.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
583
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: Emro
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 059
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka