Tävla fälttävlan i Göteborg!

Panamera

Trådstartare
Hej! Vet någon en hemsida där man kan hitta vårens debutanttävlingar i fälttävlan i göteborg-kungsbackaområdet? Det skulle också vara bra att få lite tips för att det är första gången jag ska tävla i sådana fall. Vad ska det helst vara för typ av häst man tävlar med? Jag har en smäcker pigg och hoppglad d-ponny som har god kapacitet! Tror ni att det passar bra? Jag har endast tävlat hoppning med henne innan (100 cm)! Sist: vad är det för utrustning man behöver på sina första tävlingar? Finns det terränghoppning utan derssyr och hoppmoment? (min ponny är inte duktig på dressyr, och då överdriver jag inte) Tack :bow:

Senast ändrad:
Sv: Tävla fälttävlan i Göteborg!

Eeh du kan se dig i månen efter några fälttävlan i det här området, det existerar helt enkelt inte. Trollhättan är nog det närmsta

Efterlysningar av alla slag tex av tävlingar är egentligen inte tillåtna på forumen men eftersom det var en hel del till frågor låter jag tråden vara kvar.

Tävlingar kan man hitta dels på ridsportförbundets hemsida (regionala och uppåt) och dels på distriktens hemsidor (där finns även de lokala).

Som tidigare nämnts så finns det inga tävlingar i gbg distriktet, finns en liten chans att en hunting kan bli av i år. Det är en slags fälttävlan i clearround form utan dressyrmomentet.
Däremot så finns det träningar i göteborg , låter som du kanske skulle börja med det, Har du fälttävlanskort?

Gå gärna in på www.ghec.se för mer info

Den utrustning som man måste ha i terrängen är nummerlapp. medicalcard och klass III säkerhetsväst annars är det inga måsten, vanligast är att man har ridbyxor i valfrifärg och sedan antingen lång eller kortarmad tröja. I dressyr och hoppning är det den vanliga utrustningen.

Din ponny kommer säkert tycka att det är roligt med fälttävlan, men dressyren väger tyngre än man tror, utan en skaplig dressyr når man aldrig upp till placering i de lättare ponnyklasserna, då de flesta nollar hopp och terrängdelen. Så jobba med dressyren!!

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 637
Senast: Cambrie
·
Tävling Hej! Mitt namn är Astrid Tillback. Jag är en tretton, snart 14-årig hästtjej. Jag har stora ambitioner och vill inget hellre än att...
2
Svar
23
· Visningar
3 175
Senast: Astrid1
·
Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst förhoppningsvis under nästa år då jag nyligen börjat nytt jobb som kommer ta lite mer tid i anspråk. Dessutom...
Svar
19
· Visningar
2 520
Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 298
Senast: Sixten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Pusseltråden
  • Positiva tråden del 2