Tävla elr inte?

Shettistjejen

Trådstartare
Ja, nu ska vi ha "Mini-KM" på ridskolan i dressyr och jag tvekar lite om jag ska anmäla mig.. Sist jag startade dressyr vart det en katastrofal ritt, där jag inte änns fick till en halt :crazy: Så man kan säga att jag inte har speciellt bra självförtroende i dressyren :( Men nu funderar jag på att starta igen, isf märke II för det är ju lätt och det borde jag ju klara ;) Men, är liksom lite osäker, tvekar fortfarande om jag ska starta elr inte.. :confused: Det här var ju inte direkt en fråga, men ngn som kanske har goda råd och kanske kan komma med lite peppning? :)

Sv: Tävla elr inte?

Har ridit och tävlat unghäst i 1.5 år och det var extremt mycket katastrof mest hela tiden XD första tävlingen ska vi inte tala om! 2 nervvrak på en dressyrbana, ingen hit ! men vi kämpade på och på vår sista tävling tillsammans så lyckades vi med 3 strålande bedrifter:
- Jag skällde inte ut någon (brukar göra det när jag blir nervös)
- jag höll inte på att trilla av en endaste gång!!!:D
- och vi kom upp i dom häpnandsväckande 53 % XD

Så anmäl du, ta det som träning, försök att tänka på att det bara är som att rida själv i ridhuset! Men framför allt, gör det för skoj, inte för att du "måste" pga, vad det nu kan vara. Hästar är en hobby och en hobby ska vara kul!

practise makes perfect! :):)

Lycka till!

Tack så mkt, ska nog anmäla mig iaf ^^, Du fick iaf bättre procent än jag, jag fick...36% xD

Anmäl dig och se det som en träning!

Och alla vet ju att övning ger färdighet:) Mini-Kmet är ju säkerligen till för att ni ska lära er och bli bättre ryttare! :)

observera att denna skyhöga procent nådde vi efter 1,5 års tävlande XD

36%, ja jag fick 39% med en ridskoleponny en gång XD tjejen som ridit honom innan vann... Snacka om att jag kände mig misslyckad :O

keep up the good work! Good luck!

Jaa du, man kan inte direkt vara proffs på första tävlingen ;)
Bland dom första gångerna jag startade dressyr gick det uselt..
Kunde inte göra halt, fick knappt galopp, skumpade i sadeln osv.
Men övning ger färdighet! Jag fortsatte tävla ändå. Bara för kul! Man kan se det som en träning :laugh:
Efter ett tag så började det sakta sakta gå lite framåt. Men sen vare bara tjoff så gick det jätte mkt framåt! Så nu går det riktigt bra och jag märker hur det går framåt på varje träning och tävling :D Och nu går det bra! Det är jätte kul!
I början går det lite knagligt fram och man tappar självfortroende. Men man lär sig av sina misstag och sen går det bara bättre och bättre och blir bara roligare! Så jag tycker att du ska starta :) Och får starta flera gånger om så ska du se att det börjar gå bättre ;)

Ja, jag ska nog starta ändå, det är ju lätta program Märke I elr Märke II (jag kmr ta märke två ^^) Det är ju som ni säger, bara att tänka på det som övning :) Tack för alla svar, jag är mycket mindra nervös nu ;)

Go girl!

Jag instämmer i peppkören- klart du ska vara med!

Läs på programmet ordentligt så att det sitter, fokusera på att rida varje moment så bra som möjligt och rid noggranna vägar.

Om du har möjlighet att öva innan, så öva gärna in en del av programmet i taget, tex. första tre-fyra momenten ena dagen, några till andra dagen osv. innan du sätter ihop alla och rider hela programmet.

Lycka till och stirra dig inte blind på procenten! I början kanske man kan vara nöjd även om man får låga procent, det handlar ju om övning och nånstans måste man börja!

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 640
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 582
Senast: Fiorano
·
Dressyr Hej, om några veckor ska jag starta min första dressyr tävling och jag har lite frågor som jag inte hittar något svar på. Så tänkte att...
Svar
2
· Visningar
981
Senast: Nalle136
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka