tävla 6 årig häst i avd. a?

J

josefajn

måste ha hjälp, har läst & missuppfattat gång på gång - så ni som vet & kan :
Får jag starta min 6 åring i avd A nu i höst, eller måste jag vänta tills hon fyllt 7 i årsskiftet och fortsätta tävla i avd b sålänge?

tacksam för snabbt svar :)

Sv: tävla 6 årig häst i avd. a?

Som 6 åring så måste hästen ha gjort två st felfria runder i samma klass eller högre (i avd B) om man vill starta i avd A.

Du vill ex vis hoppa 1,10 i avd A med din 6 åring.
Då måste du ha hoppa i Avd B två st felfria rundor på minst 1,10 nivå.

Som 6 åring så måste hästen ha gjort två st felfria runder i samma klass eller högre (i avd B) om man vill starta i avd A.

Du vill ex vis hoppa 1,10 i avd A med din 6 åring.
Då måste du ha hoppa i Avd B två st felfria rundor på minst 1,10 nivå.

Stämmer detta fortfarande?

Har en 6åring som jag funderar på att anmäla till en tävling. Ej tävlad i hoppning lokalt innan. Bara på pay and jumps.

Så här ser proppen ut:
90cm clear round
100cm A0+A0 två faser
100cm A
105cm A0+A0
105cm A
110cm A0+A0
110cm A

Får jag starta 105 cm A och 110 A?

Får jag även starta i klasserna med två faser A:0+A:0 ?? Får jag starta vilka höjder som helst?

Får jag även starta i klasserna med två faser A:0+A:0 ?? Får jag starta vilka höjder som helst?

Du får inte starta A:0+A:0 (förrän du har två nollor i avd B på samma höjd)

Det du har skrivit 1.10 A är inte avdelning A utan bedömning A, alltså den klass din häst ska gå. Den får även gå Clear Rounden.

6 årig häst får starta högst 1.40.

Du får inte starta A:0+A:0 (förrän du har två nollor i avd B på samma höjd)

Det du har skrivit 1.10 A är inte avdelning A utan bedömning A, alltså den klass din häst ska gå. Den får även gå Clear Rounden.

6 årig häst får starta högst 1.40.

Tack för att du klargjorde det! Har även nu hunnit läsa TR och nu förstår jag bättre hur det funkar.

Så jag kan med andra ord välja att rida Avdelning B eller bedömning A i vilken klass som helst på lokal nivå... Detta enda kravet är att jag gör det felfritt 2 gg för att få rida omhoppning senare...

Fast Splittan skrev Avdelning A o det Froggy skriver är bedöming A, det är inte riktigt samma sak ;)

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
774
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
716
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
812
Senast: animalasia
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka