Taurin i våtfoder?? Stödutfodring.....

Lena Furberg

Trådstartare
Innehåller Gourmet Våtfoder (sk perle i sås), den i portionspåsar, taurin, nån som vet? Jag letar i innehållsförteckningarna men hittar inget. I påsar med diverse fabrikat av torrfoder står taurin, men inte i något våtfoder.

Jag frågar inte för min egen katt, den äter allt möjligt och får i sig taurin, utan för en annan katt som vi stödutfodrar. Den är väldigt gammal och ägarna (för att göra en lång historia kort) har ställt dit stora burkar av lågprisHUNDmat....... Hundfoder innehåller inte taurin, som är livsviktigt för katter, så vi ger den annan mat. Vi lägger ditt torrfoder också men jag är osäker på om den kan tugga så jättebra, med tanke på åldern. Foder som blir liggande äter skatorna upp.....

Just nu ger vi den blötfoder 2 ggr om dagen, men jag är osäker på om det täcker hans behov.

Om det står att det är helfoder innehåller maten tillräckligt med taurin. Det är inte alls säkert att det står i innehållsförteckningen då endast tillsatt taurin brukar deklareras. Kött innehåller dock mycket taurin så köttrik kattmat behöver man inte nödvändigtvis tillsätta taurin till.

Om det står att det är helfoder innehåller maten tillräckligt med taurin. Det är inte alls säkert att det står i innehållsförteckningen då endast tillsatt taurin brukar deklareras. Kött innehåller dock mycket taurin så köttrik kattmat behöver man inte nödvändigtvis tillsätta taurin till.

Tänkte att det var nått sånt, men blev lite fundersam när Bozita skriver med taurin.

Tack!!! (Lättad... :-) )

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 203
Senast: Marvin
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 970
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar