skiesabove
Trådstartare
Hejhej, jag äger inte en islandshäst men däremot en rund, rörlig tunna med otroligt bred manke och jag har svårt att hitta en sadel till honom. Han har haft rygginflammation pga illasittande bomsadel och jag är inte sugen på en ny bomsadel, rider just nu i barbackapad men pga hans stora rörelser klarar jag inte av att trava i den utan behöver något med stigbyglar på också. Blev rekommenderad att fundera över om kanske en islands-bomlös eller en Sensation skulle kunna vara något. Jag föredrar att inte behöva specialpad under och tittar därför nu på bomlösa islandssadlar med längsgående ribbning i sätet (vet inte varför riktigt, men tycker de tvärgående ribborna ser horribla ut).
Vill därför gärna veta allt om vad ni som har någon av dessa sadlar tycker! Är det någon skillnad på dom? Varför är knästöden så jättestora? Jag är 177cm lång, är det då bättre med en Karlslund Kontakt 2 kanske?
Vill därför gärna veta allt om vad ni som har någon av dessa sadlar tycker! Är det någon skillnad på dom? Varför är knästöden så jättestora? Jag är 177cm lång, är det då bättre med en Karlslund Kontakt 2 kanske?