Tappat "läkningsörhänge"

micaelathegreat

Trådstartare
Google är inte min vän.

Ena dottern tog hål i öronen i helgen när hon var hos sin mamma och vi upptäckte nu att hon har tappat ena örhänget. Vad gör man? Sätter man i ett vanligt örhänge? (<- Det känns vådligt tycker jag). Låter man det växa igen?

Rengör och sätt i ett rengjort och nickelfritt örhänge så länge så att det finns något som hindrar igenväxning, det kan gå väldigt snabbt och göra ont att trycka i när det börjat gå igen.
Tack! Vi har tvättat och har ett örhänge som kan användas. Jättetack verkligen!

Kolla så du får rätt mm på längd och diameter. Det finns olika men de i butiken kan säkert hjälpa dig :)

Tillägg: de finns på många apotek så googla och se om du har ett i närheten som säljer.
Tack för tipset! Ska se till att sambon ber om hjälp så att det blir rätt :)

Bara för det så kom jag på att ni får se upp så att det inte svullnar runt smycket, läkningssmyckena är ju inte bara tjockare utan även längre för att ge utrymme för svullnad.
Yes, vi ska ha stenkoll på det! Jag är jätteskeptisk till hela grejen så jag kollar hennes öron hela tiden (upptäckte att örhänget var borta när hon kom hem från karaten), kollar extra nu! :up:

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 573
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
686
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama