Tappat hullet efter föl

V

vissen

Mitt sto tappade i hull efter att vi skillt av fölungen och hon började ridas. Har analyserat hö, det hade mkt bra värden. Har provat räkna foderstat med det höet i foderprogram och då ska fodermängden vara godkänd, men hon är ändå lite tunn, svårt att bygga muskler.
Äter12kg hö, 1kg havre, morötter och nu också 0,5 kg lucern+mineraler. Mer energi gör henne bara busig att rida, proteinet är hög, benen svullnar, vågar man ge mer protein då? Förslag.
 
Sv: Tappat hullet efter föl

Vad är värdena? Äter hon mer hö om hon får? Kanske byta ut havren mot t.ex Krafft Rehab som verkar hjälpa hästar som har problem med hullet.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 154
Senast: ufot
·
Foder & Strö Hej även jag skulle vilja ha lite tips hur jag ska tänka vad gäller foder. Halvblod, fri tillgång på hösilage. TS 77% Råprotein 108 g...
Svar
17
· Visningar
1 215
Senast: Zamira
·
Foder & Strö Fick hem min 25 år gamla valack. Han har tappat vikt :( Överlinjen saknas så gott som helt. Han är insjunken vid manken, har inga "lår"...
2
Svar
22
· Visningar
3 768
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Ifjol tappade mina två ponnyer massa i vikt. Gjorde träckprov, bytte hö osv utan resultat. Tog ut veterinär som gick igenom dem med...
Svar
13
· Visningar
2 396
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp