Tappat hår på huvudet?

Piek

Trådstartare
Lillkissen har dom senaste dagarna fått tre kala fläckar på huvudet :crazy: hon har alltid varit lite "tunnhårig" mitt uppe på huvudet men nu är all päls borta. Nån som har nån aning om vad det kan bero på?
Hon är pigg, glad, busig och precis som vanligt annars.
 
Sv: Tappat hår på huvudet?

Tillägg:
hon är inte sårig utan det är bara "pälsfritt" (som om hon var skallig :D) och det kliar inte heller
 
Sv: Tappat hår på huvudet?

Kan inget om katter, men min hund går igenom nåt liknande just nu (jästsvamp) Kolla min tråd Boxern tappar päls och jämför med bilderna.
 
Sv: Tappat hår på huvudet?

Allergi mot vad? hon äter samma foder som hon gjort förut och är inne katt så borde itne kunna få i sig nått konstigt
 
Sv: Tappat hår på huvudet?

Hmm svårt att se på bilderna, men det är absolut inte irriterad. Utan huden har en fin ljusrosa färg.
 
Sv: Tappat hår på huvudet?

Allergi mot vad? hon äter samma foder som hon gjort förut och är inne katt så borde itne kunna få i sig nått konstigt

Foderöverkänslighet kan komma plötsligt..vilket foder ger du? De behöver ju inte vara de... vilken ras har du föressten... vissa raser kan "tappa" päls med då är deinte flera fläckar
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 073
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
657
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 081
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp