Tappar hår..

SusieQ

Trådstartare
Min ena katt tappar hår i kopiösa mängder, jag märkte det först för någon vecka sedan, då det var en massa svarta tussar på hallmattan, tänkte att katterna lekt lite våldsamt och sen inte mer.
Men nu ser jag att det ligger svarta tussar på mattan varje dag och även där han ligger och sover ofta är det tussvis med hår, alltså inte vanlig hårfällning. I övrigt är han pigg och pälsen ser ut och känns precis som vanligt. Han har blivit lite smalare också.

Vad kan det bero på?

Jag har tänkt ta honom till veterinär snart ändå, bara haft lite dåligt med pengar senaste veckorna (januari-syndromet).

Sv: Tappar hår..

Har nånting förändrats? Får han ny mat t. ex? Hur verkar han må? Kliar han sig? Går han ute? Jag tänker på om han kan ha mask.

Han bör ju helt klart kollas upp, har du ringt och pratat med en veterinär?

Sv: Tappar hår..

Kan mycket väl vara maten då. Byt tillbaka till den du hade innan och se om han blir bättre.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 154
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 299
Senast: Praefatio
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 150
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka