Pancakes
Trådstartare
Jag hjälper ridskolan att rida en av deras stora hästar då han är lite för stor, lite för pigg och lite för stark för att kunna gå lektioner (de flesta eleverna finns i spannet 7-14 år). När man rider så orkar han inte lika mycket med vänster bakben som med höger, och ibland så "tappar" han det. Personalen säger att det beror på sneda muskler.
När jag rider honom så rider jag lika mycket i båda varven och gymnastiserar båda sidorna lika mycket. Borde jag göra något särskilt för att stärka just det vänsta bakbenet? Eller ska jag fortsätta som jag gör? När jag har ridit honom för en av instruktörerna har vi jobbat lika mycket i båda varven, men tänkte ändå kolla om det var någon här som hade tips och idéer
När jag rider honom så rider jag lika mycket i båda varven och gymnastiserar båda sidorna lika mycket. Borde jag göra något särskilt för att stärka just det vänsta bakbenet? Eller ska jag fortsätta som jag gör? När jag har ridit honom för en av instruktörerna har vi jobbat lika mycket i båda varven, men tänkte ändå kolla om det var någon här som hade tips och idéer