Ginne
Trådstartare
Jag sålde mina hästar för en och en halv månad sedan. Motivation och intresse hade falnat och oro för deras hälsa (fångbenägna) och arbetet med att fixa med allting runt dem tog överhanden. De hamnade på bästa tänkbara ställen och det kändes som en stor lättnad för mig (ni som följde tråden om att sluta vara hästmänniska vet något om mina våndor). Jag får rapporter om dem och följer deras ägares insta och fb (båda är vänner till mig sen tidigare). Jag blir jätteglad över att se och höra att de mår bra och har fått mycket mer meningsfulla liv. Samtidigt griper sorgen och saknaden mig. Jag vet ju varför jag sålde, men ibland känns det som jag samtidigt sålde en bit av mig själv, en bit av min flydda ungdom, en bit av min själ, rentav. Jag saknar att jag inte hade möjlighet att ha dem kvar och hålla på med ridning och träning.
Jag har många intressen och saknar inte fritidssysselsättningar, men det finns liksom inget som är lika genomgripande, om ni förstår hur jag menar. Jag funderar på att skaffa hund att träna med såsmåningom, men det är inte riktigt aktuellt just nu. Förhoppningvis kan hunden fylla tomrummet. Kanske har det att göra med att häst och hund kräver att man engagerar sig oavsett om man har lust eller inte? Andra hobbies kan man liksom göra när andan faller på och stoppa undan dessemellan, men det går ju inte med djur, de behöver en hela tiden. Fina det fler som upplever nåt liknande?
Jag har många intressen och saknar inte fritidssysselsättningar, men det finns liksom inget som är lika genomgripande, om ni förstår hur jag menar. Jag funderar på att skaffa hund att träna med såsmåningom, men det är inte riktigt aktuellt just nu. Förhoppningvis kan hunden fylla tomrummet. Kanske har det att göra med att häst och hund kräver att man engagerar sig oavsett om man har lust eller inte? Andra hobbies kan man liksom göra när andan faller på och stoppa undan dessemellan, men det går ju inte med djur, de behöver en hela tiden. Fina det fler som upplever nåt liknande?