Tapetsera mitt kök!

Blueberry

Trådstartare
Nu är det min tur att behöva förslag på tapet.
Köket ska renoveras från topp till tå och jag behöver en tapet.
Är rätt modig när det gäller tapetval, men har just nu tappat inspirationen. Föreställer mig en skön gul eller kanske turkos?
Mönster är inte jätteviktigt, och jag vill att köket ska vara roligt och glatt – men inte hysteriskt.

Det är inte jättemycket väggyta (endast en enda hel vägg, resten är det fönster/skåp på), ett stort och ett litet fönster i varsin ände med bra ljusinsläpp.

Har kikat lite på bland annat Eco Earth 7261 och på den här:

ferm-living-harlequin-wallpaper-mint.jpg



Golvet kommer vara ljust/grått/antagligen i något slags mönster. Eventuellt kan det tänkas bli klassiska schackrutor. Tänker nog använda Marmoleum från Forbo.

Kaklet ska vara vitt och blankt.

Skåpluckorna ska vara ljusa, antingen vita, antikvita eller ljusgrå.

Bänkskivor i ek, skulle jag tro.

Hallen utanför köket har den här tapeten:

tapeter-eco-studio-6037_31144_50bfb5bbe087c30fa26ad1b3.jpg
 
Gillar den harlequinmönstrade! Och er halltapet med!

För roliga tapeter är mitt tips midbec. Vi har midbec misp1024 i köket, den är glad, gul och rolig! Passar ypperligt i vårt 50-tals kök, men gör sig nog inte i alla kök.
 
Jag har också en tapet från en Midbec-kollektion i köket. :D

1622196_482189688589383_5925238935533817992_n.jpg


High Flow 2256-30 heter den. Jag tror inte just den passar hos er, men varför jag visar den är för att den har ett gult, fräscht mönster och dessutom en grå ton som skulle gå bra emot halltapeten. Koncept! :D
 
Jag är väldigt förtjust i retromöster och denna är en av mina favoriter - kommer eventuellt använda den själv i vårt kök

bulbous.jpeg


Jag gillar också Midbec särskilt miss Print tapeterna.
Det finns så himla mycket roligt
 

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 892
Senast: Ullmerkott
·
Hemmet Årets renovering är bestämd, nu är det kökets tur. Och jag har hand om planeringen men behöver lite input känner jag. Kommer bilder på...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 550
Senast: Luff
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 509
Senast: Tjôta
·
Hemmet Jag flyttade i måndags in i en hyreslägenhet inne i stan. Väl inne upptäckte jag att den var tämligen inrökt, och jag som är överkänslig...
2
Svar
23
· Visningar
3 642
Senast: Houdinie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp