SkorpSmulan
Trådstartare
Först och främst, detta är enbart mina funderingar, kan inte sova så hjärnan spinner funderingar och inget som jag tänkt ägna mig åt irl
Om man drar med hundar skulle man kunna använda dom som fraktmedel, typ som man använde häst förr i tiden?
Skulle man kunna åka och handla med hund och vagn?
Kan man lunka i lugnt tempo och hur väl kan man styra?
Alla draghundar jag har sett har sprungit fort som sjutton och rakt fram.
Som ett tankeexperiment, man bor i en stuga i skogen utan tillgång till motorfordon, vad för slags hundar skulle man kunna ha som helst inte är huskies men som ändå tål lite och hur många hundar behöver man för att dom skulle kunna dra en vagn eller en släde med människa X antal kilometer till en affär, storhandla, inklusive hundmat (dvs ganska tung packning) och X kilometer hem?
Jag vet att det kan vara en konstig tanke men jag har funderat på det ett tag
Vore praktiskt att kunna ha färdmedel, vaktdjur, sällskap och värmealstrare i ett i den imaginära stugan..
Om man drar med hundar skulle man kunna använda dom som fraktmedel, typ som man använde häst förr i tiden?
Skulle man kunna åka och handla med hund och vagn?
Kan man lunka i lugnt tempo och hur väl kan man styra?
Alla draghundar jag har sett har sprungit fort som sjutton och rakt fram.
Som ett tankeexperiment, man bor i en stuga i skogen utan tillgång till motorfordon, vad för slags hundar skulle man kunna ha som helst inte är huskies men som ändå tål lite och hur många hundar behöver man för att dom skulle kunna dra en vagn eller en släde med människa X antal kilometer till en affär, storhandla, inklusive hundmat (dvs ganska tung packning) och X kilometer hem?
Jag vet att det kan vara en konstig tanke men jag har funderat på det ett tag
Vore praktiskt att kunna ha färdmedel, vaktdjur, sällskap och värmealstrare i ett i den imaginära stugan..