Tångbett?

A

anna_bpj

Jag har en kanin om tyvärr har blivit tångbett.
Vad ska jag göra :confused:
Ska jag ta bort henne eller ha henne kvar ett tag till?! Hon äter och är lika pigg som vanligt.

Sv: Tångbett?

Kan det bara bli tångbett?

Är ingen kaninexpert men så länge kaninen mår bra,håller hull osv hade jag behållt.

Det går inte att klippa eller ordna på något annat vis?

Sökte på internet om tångbett för jag tyckte det var intressant,där stod det att kaniner kan leva hela livet med sitt tångbett,dock kanske man borde kolla upp det?

Kan det bara bli tångbett?

Är ingen kaninexpert men så länge kaninen mår bra,håller hull osv hade jag behållt.

Det går inte att klippa eller ordna på något annat vis?

Sökte på internet om tångbett för jag tyckte det var intressant,där stod det att kaniner kan leva hela livet med sitt tångbett,dock kanske man borde kolla upp det?

Jag visste inte heller att det bara kunde bli tångbett av det men har haft en uppfödare som konstaterade att det var tångbett.
Vill helst inte hålla på att klippa då jag hade en annan kanin som hade bettfel som jag klippte tänderna på men det gick inte i längden då tänderna sprack helt och det vill jag inte vara med om igen :crazy:

Hon får leva så länge hon inte lider av det.

Fel medelande :P var inloggad på fel användare :P

Nu är det rätt användare :P

"Ska jag ta bort henne eller ha henne kvar ett tag till?!"
Tänker du ändå ta bort henne senare så är det väl bäst att göra det nu med detsamma? Fast är hon lätt att klippa tänderna på så ser jag inget problem varför du inte skulle behålla henne.

Våran kanin föddes med nå konstigt bett, kan vara tångbett (överbett kanske är samma sak?) och henne beslutade vi att ta bort för hon klarade knappt av att vakna upp första gången veterinären sövde henne för att slipa tänderna och ingen av oss klarade av att klippa hennes tänder själv heller för hon var så sprattlig och så måsta man klippa nästan varannan vecka för de växer så snabbt.

Liknande trådar

Hundhälsa Varulven äter för tillfället Onsior men jag är inte nöjd, är Librea så mycket bättre? Jag hade tänkt ta bort honom nu i höst, men det är...
Svar
12
· Visningar
1 111
Senast: Hgfy
·
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
538
Senast: Blyger
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: skogaliten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve